První Transalp se objevil v roce 1987, tedy přesně před dvaceti lety. Předcházející model XL650V si premiéru odbyl v roce 2000. Nový Transalp si mohli poprvé prohlédnout návštěvníci pařížského motosalonu.

Jak se vám líbí?

Co se týče designu, tak Transalp vždycky patřil spíš mezi konzervativce. A novinka? Honda si u svých posledních motocyklů zvykla na dost odvážný vzhled, neudržela se ani u Transalpu. Enduro tak dostalo možná trochu nezvyklý oválný přední světlomet. Uvidíme, co na to zákazníci. Já jsem docela zvědav, co se objeví v diskuzi.
Přístrojový štít se drží klasiky a vypadá přehledně.

Střídání stráží

Až do teď si musel Transalp vystačit s vidlicovým dvouválcem o objemu 647 ccm s výkonem 39 kW. Do nového stroje se dostal dvouválec z cestovního Deauvilla. Motor je opět vidlicový, objem se však zvýšil na 680 ccm, výkon vzrostl až na 44 kW. Novinku představuje také čtyřventilový rozvod – starší Transalp měl jenom tři ventily.
Podle výrobce došla také ke snížení spotřeby – nový motor by měl být až o sedm procent úspornější. Samozřejmostí je splnění emisní normy Euro 3. Japonský výrobce si prý dal záležet i na zvuku…

Klasika

Ocelový trubkový rám se inspiroval předcházejícím Transalpem, došlo však k prodloužení rozvoru o deset milimetrů. Kola zůstala tradiční s drátěným výpletem, menší přední kolo má zajistit lepši ovladatelnost. Za příplatek se dodává také ABS.

Co stojí?

Na cenu nové Hondy XL700V Transalp si musíme ještě počkat. Starší provedení přišlo na 189 900 Kč. V nabídce bude také celá řada příplatků – vybrat si můžete různé sady kufrů nebo navigaci.