Článek
Jaguar se stal rázem z neperspektivní firmy něčím, co má hodně zajímavou finanční budoucnost. Současnost je sice stále ještě nelichotivá a z minulosti si nese balík dluhů, ale odborníci se shodují - XF je trefa do černého. A zatím to vypadá na celkem slušný úspěch.
Produkce na půl roku dopředu je již dnes vyprodána a automobil již získává první ocenění. Zahraniční motoristické časopisy už daly vozu titul "Nejhezčí design 2007" a "Nejhezčí interiér 2007". Na cestě jsou už patrně další, protože teprve nyní se budou moci motorističtí novináři pořádně s vozem svézt a uvidíme, co na něj řeknou.
:. Jaguar XF. (Foto: Jaguar. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Zatím je jasné, že výtky proti síle motorů nebudou. Automobil v budoucnu nabídne hned čtveřici agregátů. Nejslabší bude vznětový šestiválec o objemu 2,7 l s výkonem 154 kW, zájemci o silnější agregát si pak budou muset pořídit třílitrový šestiválec (179 kW). Dalším v řadě je vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l , jehož výkon bude hned ve dvou verzích. Tradičně se bude jednat o atmosférickou verzi (224 kW) a s kompresorem (313 kW).
A právě nejsilnější varianta je pod kapotou prvního vozu, který je na fotografii. Automobil však nepůjde do prodeje. Má už totiž vyhrazené místo v muzeu Jaguar Daimler Heritage Trust collection.