Pro Korejce vyvíjí tuto spojku s elektronicky kontrolovaným prokluzem sama firma Haldex, která na systému pracuje už pro švédský Saab. Čtvrtá generace však bude o dost chytřejší než dnes používaná třetí.

Nový systém s označením XWD totiž dokáže nezávisle distribuovat točivý moment na jednotlivé nápravy. Všechny změny by měly probíhat plynule a mnohem rychleji než nyní. Podle informací společnosti Haldex se navíc točivý moment bude dát přenášet na jednotlivá kola zvlášť. Kdo by chtěl poznat nový systém XWD blíže, může se podívat na stránky společnosti, kde je vše velmi pěkně vysvětleno.

Elektronické spojky u nového systému Haldex 4.

:. Elektronické spojky u nového systému Haldex 4. (Foto: Haldex. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Dnešní systém Haldex pracuje v mnoha automobilech. Haldex se stal synonymem pro koncern Volkswagen, najít ho však můžeme u Fordu (Land Rover, Volvo a Ford), General Motors (Opel, Vauxhall, Saab, Cadillac, Chevrolet) a nyní bude i v korejských vozech. Pro zajímavost - "čtyřkový" Haldex bude nasazen nejen v korejských automobilech, ale i v novém Chevroletu Corvette.