Pokořit světovou jedničku (nebo dvojku, záleží na tom, o který měsíc se zrovna jedná) nebude nic jednoduchého. V současné době se však již pracuje na hned čtyřech nových platformách, které by měly být nasazeny napříč celým spektrem značek, co jich VW má. Miliardové investice se mají promítnout do zvýšení produktivity práce a především do rozvoje prodejních sítí na trzích, kde je nyní ohromný hlad po automobilech. Inovace se především dotknou Číny, Indie a Ruska.

Tak například v Číně se VW rozhodlo investovat v příštích dvou letech 2,1 miliardy eur. Čínská investice je téměř desetinou toho, co VW vynaloží na restrukturalizaci a modernizaci ve světě. Celkem totiž hodlá skupina VW investovat něco kolem 29 miliard eur. Do nových modelů pak Volkswagen vloží 13,8 miliardy eur.

Proton je uzavřenou kapitolou

Volkswagen se zajímal i o další trhy, kde by mohl investovat. Jedním z velmi důležitých trhů (nikoliv co do prodejů, ale spíš co do strategické polohy) je Malajsie. Volkswagen se už dvakrát snažil převzít kontrolu nad tamní značkou Proton. Malajsijská vláda však jednání s Volkswagenem i General Motors (ten se o Proton zajímal již několik let) uzavřela a nechala Proton jako čistě domácí automobilku. Je to překvapivé rozhodnutí, protože Proton ztrácí rok co rok několik procent podílu domácího trhu a na zahraničních trzích mu to také zrovna nejde.

General Motors i přes zamítnutí vlády oznámil, že o Proton má stále zájem a pokud přijde nová nabídka, půjde do výběrového řízení znovu. Volkswagenu však už došla trpělivost a firma prostřednictvím svého šéfa Martina Winterkorna oznámila, že bude hledat jiného strategického partnera a Proton je již uzavřená kapitola.

Deset miliónů vozů ročně

Všechny investice a honba za Toyotou mají vyústit v objemu výroby deseti miliónů vozů koncernu za jediný rok. Zatím však není jasné, v jakém časovém horizontu chce VW této mety dosáhnout.