Hlavní obsah

Nejrychlejší limuzína jede 330,6 km/h

Novinky,

Brabus měl ještě nedávno pocit, že rychlostní rekordy by měly padat rychleji, než tomu bylo dosud. Tak například nejrychlejší limuzína Maybach s motorem Brabus SV12 Biturbo stanovila rekord v roce 2005 s rychlostí 314 km/h. Jenže teď už to neplatí.

Článek

Limuzíny nejsou zrovna tím nástrojem, který by měl lámat rekordy na závodních tratích. Ale zákazníci třeba mají radost z toho, že se vozí v autě, které i přestože v sobě má rozkládací křesla očalouněná nejjemnější kůží, minibar, přípojku na internet či DVD přehrávač, může pokořit i Ferrari.

A právě posledním takovým vozem, ve kterém mohou mít majitelé takový pocit je opět dílem Maybachu a Brabusu dohromady. Tentokrát jde o úpravu Maybachu 57, který má pod kapotou něco zcela neuvěřitelného. Z původního dvanáctiválce o objemu 5,5 l nezůstal kámen na kameni. Jako základ všech úprav může být považováno převrtání válců na 6,3 l. Díky tomu byly použity nové lehčí písty, ojnice a čepy. Kliková hřídel je ovšem také nová, ramena vytvářejí větší zdvih a hmotnost této součásti klesla o pěkných pár procent. Nové je také sací potrubí, výfukové svody, kompletní výfukové potrubí, a nebo turbodmychadla jsou větší... Popravdě řečeno, tolik prostoru ani tady nemáme, abychom mohli vyjmenovat všechny součásti, které jsou na motoru vyměněny nebo upraveny.

Hlavní je výsledek - v našem případě výkon 537 kW při 5500 ot./min a točivý moment 1100 N.m při 2200 ot./min. Ten by mohl vyšplhat až na 1320 N.m, ale jelikož by jej už nedokázala přenést převodovka, musel být elektronicky omezen.

Výkon pak musí být přenesen na vozovku. O to se starají pneumatiky na jedenadvacetipalcových kolech. Ty mají vzadu šířku 315 mm. Aby automobil pořádně seděl, byl podvozek snížen o 15 mm a přitvrzen.

Výsledek byl vidět na vysokorychlostním okruhu Nardo. Tam byla vozu naměřena rychlost 330,6 km/h.

Anketa

Otestovali jste někdy maximální rychlost svého vozu?
Ano
76,2 %
Ne
23,8 %
Celkem hlasovalo 1154 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno...

Brabus CL 600: 1320 N.m je moc

Německý tuningový úpravce automobilů Mercedes-Benz z Bottropu se pustil do zcela nového kupé CL. Jenže když už se do něčeho dá Bodo Buschmann,...

Výběr článků

Načítám