Oznámil to šéf prodeje značky Lin Čang.

Chery je největším nezávislým výrobcem automobilů v Číně. Čang řekl, že v USA a v západní Evropě se firma objeví, až se kvalitativně dostane na takovou úroveň, aby tam obstála v konkurenci.

"Není sporu, že Spojené státy mají nejvíce konkurenční a nejnáročnější trh na světě. Klíčové je neustále vyhodnocovat naše výrobky a možnosti, dokud si nebudeme jisti, že jsme připraveni," řekl Čang na konferenci o automobilovém průmyslu, která se konala v Birminghamu ve státě Michigan.

Chery se o plánech ve střední a východní Evropě podrobně nezmiňuje, v České republice by se ale měly na jaře příštího roku začít prodávat vozy jiné čínské automobilky Brilliance. Firmu bude na českém trhu zastupovat skupina Antonína Charouze, která minulý měsíc uvedla, že počítá s nabídkou nejméně tří modelů.

Chery se chce podle Čanga zatím věnovat trhům, které vykazují rychlý růst, což je právě Asie či východní Evropa. Do těchto zemí, spolu s Blízkým východem a Latinskou Amerikou, Chery vyváží více než 100 000 automobilů ročně.

Čang má na starosti zahraniční prodej a marketing společnosti Chery Automobiles, což je hlavní část skupiny Chery International. Firma prý má v plánu vstoupit i na vyspělé trhy, je to ale prý součástí až její dlouhodobé strategie. Žádné konkrétnější datum v této souvislosti neuvedl. Chery kooperuje s Chryslerem

Americká automobilka Chrysler v červenci oznámila, že bude se společností Chery Automobile vyrábět a vyvážet auta do USA a do západní Evropy. Čang řekl, že půjde o menší auta, která jsou zatím ve fázi návrhu, ale budou se prodávat pod značkou Chrysler. Automobily se značkou Chery se objeví zřejmě až později, nejdříve asi za tři až čtyři roky.

Čang odhadl, že v letošním roce automobilka v celém světě prodá přibližně 400 000 vozů. V současné době má na trhu auta v deseti různých provedeních, většinou na trhu uvádí dva až čtyři modely ročně.

Čínské automobilky loni vyvezly 325 000 vozů, z čehož 80 procent připadlo na levnější užitkové automobily nebo autobusy. Většina směřovala do Afriky, Asie a Latinské Ameriky. Číňané sice mají snahu expandovat na trhy Severní Ameriky a západní Evropy, podle expertů ale nemají takovou technologii, aby vyhověly požadavkům na ochranu životního prostředí a bezpečnost.