Elektromotor je v hybridních automobilech poháněn baterií, jež se dobíjí při brzdění. Hybridní užitkové vozy tak mohou podle výrobců při jízdě po městě, během které musí řidiči často střídat brzdu a plyn, ušetřit 20 až 35 procent paliva.

Hybridní osobní automobily si získaly oblibu zejména u ekologicky zaměřených spotřebitelů. Ti se při nákupu mohou řídit emocemi, zatímco provozovatelé užitkových vozů musejí pečlivě propočítat náklady na pořízení a provoz automobilů.

Ceny hybridních užitkových vozů zůstanou vysoké, dokud se nevytvoří dostatečná poptávka, jež by umožnila masovou výrobu. Hlavní překážkou je podle šéfa francouzské divize společnosti Volvo Stefana Chmielewského nízký objem prodeje užitkových vozů ve srovnání s osobními automobily. Volvo loni prodalo necelých 220 000 nákladních vozů, zatímco například prodej japonské Toyoty dosáhl devíti milionů osobních automobilů.

Lars Stenqvis z výrobce nákladních automobilů Scania nicméně uvedl, že hybridní užitkové vozy by se mohly během několika let stát regulérním odvětvím, pokud budou výrobci schopni prokázat, že nákup této technologie je rozumným krokem.