Nová Mazda 6 je automobil, který se postaví třeba Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat a dalším vozům, které dnes ovládají trh. Asi nezlomí jejich neochvějnou pozici na trhu, ale hodně by jim mohla uškodit.

Zatím sedan

My měli na zatím možnost jezdit pouze s karoserií typu sedan. Ta také jako první přijde na evropské trhy. Následovat je bude v únoru liftback a kombi. Ostatně touto dobou by se vůz měl objevit i na českém trhu, takže u nás pravděpodobně nastoupí ve všech karoseriích najednou.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Sedan má délku 4755 mm, šířku 1795 a výšku 1440 mm. Společně s rozvorem 2725 mm se jasně řadí do výše uvedené skupiny automobilů. Sedan navíc nabídne objem zavazadlového prostoru 519 l u sedanu a 510 l u hatchbacku. Data o verzi kombi zatím nejsou zveřejněná.

Zatím benzín, nafta přijde

Velký nedostatek zatím bude mít Mazda v rámci nabídky motorizací. Zatím se totiž představuje pouze se třemi agregáty - všemi zážehovými.

Nejslabším je MZR 1,8 l s výkonem 88 kW a točivým momentem 165 N.m. Nad ním pak figuruje dvoulitr (108 kW/184 N.m) a na vrcholu je pak čtyřválcová dva-pětka. Ta nabídne až 125 kW a 226 N.m.

Turbodiesel v nabídce bude, ale musíme si na něj počkat. Snad by se měl objevit již na jaře příštího roku.

Technické údaje
  1.8 2.0 2.5
Výkon (kW) 88 108 125
při ot./min 5500 6500 6000
Toč. moment (N.m) 165 184 226
při ot./min 4300 4000 4000
Max rychlost (km/h) 200 214 22 0 
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,3 9,9 8,0
Spotřeba (l na 100 km)
Město 9,5 9,8 11,1
Mimo město 5,2 5,4 6,3
Kombinace 6,8 7,0 8,1
Rozměry (mm)
4755 x 1795 x 1440
Rozvor (mm)
2725

Vůz bude vybaven pěti- (u verze 1.8) a šestistupňovými manuálními převodovkami a pětistupňovým automatem (MZR 2.0). Technické podrobnosti o voze najdete v tabulce.

Jízdní dojmy

Kdybychom měli hledat zápory na voze, šlo by to jen velmi těžko. Snad jen trochu příliš lehké řízení při standardní jízdě po okresních silnicích by podle nás potřebovala lehce upravit.

Další výtky k vozu nemáme. Auto je skutečně elegantní. Vnější vzhled jde po klasičtější linii designu a přitom "šmrncnuté" hodně sportovním vzhledem. To samé pak můžeme říct i o interiéru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Jízdní vlastnosti Mazdy 6 jsou příkladné. S autem se dá lehce hrát v zatáčkách a přitom stále drží stopu tak, že to lze srovnat právě s Fordem Mondeo.

Pokud bychom měli hodnotit motory, pak se nám zdál lepší dvoulitr než o půl litru silnější sourozenec. Vozu sluší více - lehce se vytáčí, táhne lehce odspodu a přitom bude mnohem levnější než vrcholná motorizace. Tolik rozdílných koní jsme zde neviděli.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Cena?

Jistě se ptáte na cenu. Ta bohužel zatím pro Českou republiku není stanovena. Thomas Rothe, generální ředitel Mazda ČR, se však vyjádřil, že cena nové Mazdy 6 by podle jeho představ měla sice překonat o málo tu dnešní, ale s tím, že přidaná hodnota vozu (výbava, síla motoru) bude mnohem větší.

Očekáváme tedy, že startovací cena vozu by se mohla pohybovat lahce nad 600 000 korunami. Srovnáme-li to s Fordem Mondeo, který s konkurenceschopnou osmnáctistovkou začíná na 741 000 korunách, mohla by být Mazda 6 více než solidním protivníkem.