Jak to tak vypadá, tak autosalon v Los Angeles se stává pomalu stejně důležitým, jako je ten v Detroitu. Je to poznat už na tom, kolik novinek se zde představuje. Jednou z nich je koncept Hyundai Genesis Coupé. Nikdo nepochybuje o tom, že právě tohle je studie vozu, která bude zanedlouho představená v sériovém provedení jako nástupce Hyundaie Coupé.

Ani představitelé značky se netají tím, že to tak bude a dokonce už naznačili, s jakou cenovou relací můžeme počítat. podle nich by mohl vůz stát asi jako Mitsubishi Eclipse... Moc vám to neřeklo, že. Asi proto, že prvním místem na prodej vozu bude USA, kde Eclipse v nabídce je.

Kupé jak má být

Automobil má rozměry takové, jaké bychom očekávali u sportovního vozu - ani velké, ani malé. Při délce 4666 mm a šířce 1902 mm je výška vozu celkem ideálních 1386 mm. Rozvor 2820 mm pak zaručí, že automobil bude na silnici solidně sedět a nebude příliš divoký.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Studie ale disponuje něčím, co se asi do sériové výroby nedostane - pneumatikami o parádní šířce 255 mm vpředu a 275 mm vzadu. Všechny pneumatiky jsou nasazeny na dvacetipalcových ráfcích.

Ovšem to nejlepší na autě je jeho technika. Současný Hyundai Coupé totiž se zrovna nechlubí tím, že má "všechno vpředu". Pro sporťák to není zrovna ideální kombinace. Genesis Coupé však přijde s motorem vpředu, ale s pohonem zadních kol, a to dokonce přes diferenciál se zvýšenou svorností.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Skoro čtyři litry

A co se stará o dodávku pořádného výkonu? Přece vidlicový šestiválec o objemu (na Hyundai hodně nezvyklých) 3,8 l. Výkon 221 kW doplňuje točivý moment 340 N.m. Pak se není co divit číslu, které udává zrychlení z 0 na 100 km/h - 6 sekund.

O krocení takového výkonu se starají kotoučové brzdy o průměru 340 mm vpředu a 330 mm vzadu.