Nejlepší hodnotu odprodeje ukázaly tyto automobilky ve studii, která je ve Spojených státech známá jako KBB (Kelley Blue Book). Volkswagen získal hodnocení nejlépe si hodnoty držící celkové značky, Honda zase vyhrála s různými modely ve čtyřech různých kategoriích.

Ve studii jsou zahrnuty vozy, které jsou staré pět let. Hodnotí se propad ceny proti nákupní ceně, další předpokládaný pohyb hodnoty vozu a další ekonomické ukazatele.

Dříve konečná cena nehrála roli

Studie zároveň ukázala, že občané USA už považují odprodej vozu za více významný faktor než v předchozích letech. Dříve se totiž na zbytkovou cenu hledělo jako na marginální problém, dnes se důležitost přesunula po příčkách až k několika hlavním prioritám.

Možná se ptáte, kam se poděla Toyota, která dlouhodobě okupuje žebříčky spolehlivosti a oblíbenosti na americkém trhu. Ta sice v hodnocení značek obsadila druhé místo, ale v jednotlivých kategoriích má problém s tím, že v USA má celkem úzké portfolio. To pak nedokáže pokrýt více úspěšných pozic a předskočit jej tak v součtu dokáže třeba i relativní nováček na trhu, značka Scion.

V EU statistiky jen částečné

Pokud se ptáte, jaké automobily si nejlépe drží cenu v České republice nebo v Evropě, pak se ptáte marně. Takové studie sice existují, ale pokrývají pouze slabou část aspektů potřebných k zhodnocení a také jen některé státy. Souhrná statistika v rámci Evropské unie bohužel ještě není vypracována.