Ford označil hybridní pohony za neekonomické při výrobě. General Motors se zase nelíbí, že úspora paliva a emisí je malá, ve srovnání například s kvalitními nízkoemisními vznětovými agregáty.

Ford i GM se tak rozhodli, že nákladné plnohodnotné hybridní systémy (automobil může být poháněn jak spalovacím motorem tak i elektromotorem zvlášť) nebudou pro evropské trhy ani vyvíjet, natož vyrábět. Pokud do hybridních technologií půjdou, bude se jednat o poloviční hybridy. Ty používají elektromotor jen jako doplněk ke spalovacímu motoru, kdy vypomáhá při rozjezdu nebo akceleraci, nefunguje však samostatně.

General Motors hodlá rozvinout techniku nízkoemisních spalovacích (především vznětových) motorů. Podle GM je tato technika mnohem efektivnější při nižších nákladech. V určité části vyjádření mají pravdu. Tyto motory jsou skutečně na stejné úrovni s emisemi, jako třeba Toyota Prius. Zatím však žádná automobilka nedokáže zaručit, že tyto motory, které potřebují výjimečně stabilní spalovací proces, budou technicky v dobrém stavu po celou dobu životnosti.

Ford zase plánuje velké rozšíření alternativních paliv, jako je systém FlexiFuel (spalování bioethanolu v různých poměrech) nebo spalování zemního plynu.