Základem pro automobil je Santana PS10, tedy vlastně padesátiletý Land Rover Defender. Z něho Santana vychází a Iveco nehodlá vymýšlet nic převratně nového. Není také proč. Odzkoušená technika určená pro nejnáročnější provoz není třeba pro rozvojové státy nějak upravovat.

Vůz se totiž v budoucnu bude stavět především pro země jako jsou ty v jižní Americe, Asii, ale třeba i v Africe. Prostě země, kde v odlehlých oblastech na silnici jen tak nenarazíte a hlavním faktorem "dobrého" auta je to, že se dá opravit v prachu u cesty třemi klíči, šroubovákem a kladivem.

PS10 + Iveco

Základem je tedy standardní žebřinový rám, ke kterému je připevněn agregát, obě tuhé nápravy a převodovka. Odpružení bude pravděpodobně zajištěno listovými pery, aby se co nejvíce ušetřilo na nákladech a nutnosti oprav. Převodovka bude mít pět stupňů a od Santany se bude vůz na technice lišit asi jen motorem.

:. Iveco Massif (Foto: Iveco. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Ten si nasadí Iveco samozřejmě svůj. Dlouhodobé zkušenosti s vývojem a výrobou turbodieselů se promítnou i sem. Nabízet se bude pravděpodobně jediný vznětový turbodiesel, který je známý z mnoha jiných modelů. Třílitr se 110 kW a točivým momentem 350 N.m vyniká především spolehlivostí. Přesvědčit se o tom mohou dnes a denně řidiči dodávek Iveco Daily, kde tento agregát pracuje s parametry 107 kW a 350 N.m.

Pro všechny zákazníky

Základem vozu bude klasická třídveřová a pětidveřová verze s pevnou střechou. Ovšem v přípravě jsou i další verze, které bude možné osadit různými kabinami. Jen pro příklad několik typů: pickup, 1/2 kabrio s pevnou střechou nad řidičem a plátěnou vzadu, kabrio s trubkovým ochranným rámem a plátěnou střechou, samostatný podvozek...

Iveco prý nabídne i luxusní verze s kouřovými skly, chromovanými prvky a koženými sedadly.