Druhá největší japonská automobilka Honda Motor se však také úspěšně snaží redukovat náklady na výrobu, což se očividně daří. Zatím sice její výrobní základna čítá nejvíce japonské továrny, ale v budoucnu by se měla některá část pro výrobu automobilů posunout do levnějších krajin, jako je Indie, Čína nebo Malajsie.

Honda se nyní podobně jako ostatní japonské automobilky potýká s útlumem na domácím trhu. Všechny její továrny však běží na plný výkon, aby uspokojily silnou poptávku v zahraničí, zejména v Severní Americe a Evropě, píše agentura Reuters.

Tržby společnosti ve druhém finančním čtvrtletí končícím v září stouply o 13 procent na rekordních 2,97 biliónu jenů. Firma rovněž zvýšila odhad celoročního čistého zisku na 640 miliard jenů z původně předpokládaných 625 miliard.

Společnost, která dosud nikdy nevykázala ztrátu, hodlá čelit poklesu domácí poptávky pomocí nové verze malého automobilu Fit, jenž je jejím nejprodávanějším vozem v Japonsku. Nová verze modelu Fit vstoupí na japonský trh již v pátek.