Článek
Tuto novinku se podařilo Mitsubishi báječně utajit až do poslední chvíle a nikde se neobjevovaly žádné fotografie. Concept-ZT nabízí opravdu zajímavý kus techniky i designu, který je už velmi blízko sériové výrobě. Stačí se podívat na karoserii, která se dost podobá lanceru, a je vše jasné.
Automobil má rozměry 4950 x 1820 x 1440 mm, tedy velmi typické pro svojí třídu. Karoserie je postavená na celkem slušném rozvoru 2815 mm, přední i zadní náprava mají shodný rozchod 1555 mm. Pod přední kapotou je turbodieselový příslib do budoucna - čtyřválec o objemu 2,2 l. Ten je díky šestnáctiventilové technice, variabilnímu difuzoru na turbodmychadle a proměnnému nastavení lopatek velmi účinný a výkonný. Má být velmi čistý i přes výkon 140 kW a maximální točivý moment 400 N.m.
Pohon na čtyři kola a automatické parkování
Agregát spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou typu DSG. Pak následuje přenos točivého momentu na všechna kola pomocí systému S-AWC, který je známý z modelu Outlander. Navíc má vzadu diferenciál s omezenou svorností pro sportovnější požitek z jízdy. Je jasné, že takovéto specifikace se do sériového vozu asi jen tak nedostanou a když, tak pouze u nejvýkonnějšího modelu, ale i tak je to pěkné počtení.
Zajímavé je na voze také jeho bezpečnostní výbava. Automobil má pre-colision systém, sledování slepého úhlu nebo vyskakovací přední kapotu při srážce s chodcem. Nezajímavý není ani systém automatického parkování, který dokáže díky senzorům přesně odhadnou parkovací místo, vzdálenosti a nebezpečí a sám automobil zaparkuje, aniž by řidič musel šlapat na jakýkoli pedál či točit volantem.