Stačí malý obestavěný prostor a i ten prý dokáže Volkswagen využít do posledního místečka. "Světová premiéra studie up! na IAA ve Frankfurtu posloužila jako úvodní test k ověření toho, jak bude "Nová malá rodina" v Evropě přijata. A výsledek tohoto testu byl více než příznivý," říká Ulrich Hackenberg, ředitel technického vývoje automobilky.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Na půdorysu o délce 3,68 metru a šířce 1,63 metru se vůz snaží nabídnout co nejvíce prostoru. Vše vychází z toho, že motor je umístěný nad zadní nápravou, nezabírá tedy místo určené pro posádku. V budoucnu budou všechny zážehové, vznětové a elektrické agregáty budoucí rodiny up! budou vždy umístěny v zádi - stejně jako to v minulosti bylo u Brouka a u minibusu Bulli.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Delší, vyšší, čtyři osoby

Space up! je o 23 centimetrů delší než up! a jeho rozvor činí 2,56 metru. Se svou výškou 1,54 m narostl tento kombík, jak jej nazývají u VW, také o čtyři centimetry vzhůru. Narozdíl od dvoudveřového konceptu up! má space up! čtyři dveře. Vzadu pak najdeme místo klasického výklopného víka dvoukřídlé zadní dveře. Zavazadlový prostor je samozřejmě poněkud omezen motorem - jeho objem je 220 až 1005 litrů. V interiéru najdeme čtyři sedadla s variabilním uspořádáním, která dokonce lze otočit proti sobě.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Lavicové sedadlo v zádi je vybaveno dvěma integrovanými dětskými sedačkami. Aby se sedadla změnila z verze pro dospělé na dětské sedačky, stačí jednoduše vyklopit sedací polštáře a na obou stranách rozložit opěrky pro ramena. S výjimkou sedadla řidiče se všechna sedadla dají skládat a vyjímat. Pak mohou být ve voze s pomocí průchodu do předního zavazadlového prostoru uloženy předměty o délce až 2,8 metru.