Volkswagen hraje v Číně prim. Jedná se prakticky o domácí automobilku, když ulice jsou přímo nacpané starými modely Santana 2000 či 3000. Volkswagen chytil svou šanci už před dávnými lety za pačesy a dnes je poměr německých vozů VW a například oblíbeného čínského Xiali téměř 1:1.

Ovšem problémy automobilce začal před několika lety, když odcházel z výroby starý passat a nebyl ještě nástupce. Toho se podařilo úspěšně nahradit Škodě Superb, jenž je v Číně prodáván právě pod jménem Volkswagen Passat. Nyní se souběžně vyrábí s novou generací tohoto modelu.

Jenže investice do spuštění výroby malého VW Polo se moc nevyplatily. Číňané žádají velká auta a čím víc je na nich vidět luxus, tím lépe. Malé Polo tak mnoho zákazníků nemá a Volkswagen plánuje další postup, aby svou výhodnou pozici neztratil.

Před rokem byly představeny tři vozy, které se postupně dostávají do výroby. Volkswagen Magotan, tedy prodloužený Passat, se již vyrábí, Volkswagen Bora HS alias Golf čtyřka už je do výroby připraven a třetím byl koncept Neeza. Právě tento vůz, který vytvořili Číňané výhradně pro Čínu bude hlavním tahounem expanze. 

Informace, že automobil bude určený výhradně pro Čínu, byly špatné. Volkswagen se rozhodl, že tento automobil začne vyvážet i do Severní Ameriky a také do Evropy. Během dvou let se tak můžeme dočkat automobilu se značkou VW, který však bude mít na sobě napsáno "Made in China".