Tu známe z vozů BMW, jako je například BMW M5. Zde dokáže s vidlicovým desetiválcem bezchybně pracovat a ačkoli se jedná o automat, dokáže řadit mnohem rychleji, než jakýkoli manuál, sekvenční řazení nevyjímaje. Ostatně sekvenčně se zde také řadit dá.

Wiesmann GT tak nyní rozšiřuje řadu nabízených převodovek. Zákazník si za své milióny může koupit klasický šestistupňový manuál a nyní má i možnost volby z automatu, jenže ne ledajakého.

Co je Wiesmann?

Těm, kteří ještě jméno Wiesmann neznají, uděláme krátký exkurz do světa vozů, které jsou považovány za jedny z nejlepších z německé produkce vůbec.

Firma sídlí v městě Dülmen, kde ručně vyrábí a servisuje všechny vozy. V Německu pak má sedm prodejních míst, další najdeme po jednom v důležitých zemích Evropy, ale i v Číně a Rusku.

Roadster je klasika

Výrobní program zahrnuje dnes dva modely. Ten levnější a přitom nejprodávanější je Wiesmann Roadster. Automobil v tradičním retrostylu má pod přední kapotou šestiválec o objemu 3246 ccm z produkce BMW, jenž disponuje maximálním výkonem 252 kW a točivým momentem 365 N.m.

Automobil může mít dva druhy manuálních převodovek - pěti- či šestistupňovou nebo již zmíněnou převodovku SMG. Všechen výkon je distribuován pouze na zadní kola. Vůz s rozměry 3,86 x 1,75 x 1,16 m má díky karoserii z uhlíkového kompozitu hmotnost pouze 1180 kg. Maximální rychlost vozu je 255 km/h a stokilometrovou rychlost pokoří za 4,9 s.

GT je ďábelský stroj

To druhý automobil už potřebuje skutečně zkušeného řidiče. Však také výkon dodávaný z vidlicového osmiválce 4,8 l (270 kW) a především točivý moment 490 N.m dokáží s tímto kupé zahýbat naprosto nevídaným způsobem. Maximální rychlost se s šestistupňovým manuálem pohybuje na hranici 290 km/h a zrychlení 0-100 km/h je podle tabulek zvládnuto za 4,6 s.