Tento agregát bude v příštím roce představen zároveň i v Evropě a prodeje s USA pojedou paralelně. Nejdříve se agregát dostane do modelu Q7 a později i do Audi A4.

Už dnes se Audi chluní u tohoto motoru vysokým výkonem a nízkými emisemi. Ostatně agregát je také velmi vychvalován řadou odborníků. Jeho technika piezoelektrických vstřikovačů v součinnosti s inovovaným systémem common rail byla v době uvedení naprosto ojedinělá a špičková.

Nový agregát bude nabízet výkon 176 kW a 550 N.m. Agregát bude pracovat se sběrným potrubím common railu, kde bude tlak velmi solidních 2000 barů. Ve válcích pak budou hlídat ideální hoření senzory. Ve výfukovém traktu pak bude nainstalován zatím blíže nespecifikovaný systém pro redukci emisí ve výfukových plynech. Především se bude jednat o snížení hladiny oxidů dusíku.

Podle Audi se motor dostane až na hodnoty limitů LEV II Bin 5 a měl by tedy splňovat i nejpřísnější normy pro Kalifornii, New York, Massachusetts, Maine a Vermont. Pokud někomu americké normy nic neříkají, pak jistě mu něco řeknou limity Euro 5, které vejdou v platnost v roce 2014. I ty bude nový agregát Audi splňovat.