První designový úlet Honda předvedla u oblíbeného Kornetu, který se začal najednou tvářit moderně. No ale nový Fireblade... To je ještě větší nářez! Na první pohled možná lehce připomíná Ducati 1098, ale která motorka je dnes naprostý originál. Každopádně Firebladu 2008 vypadá spíš jako motorka z nějakého scifi. Třeba Triniti zMatrixu by to na litrové hondě docela slušelo.

Ještě rychlejší

Nový motor má objem 999,8 ccm se inspiroval pohonnou jednotkou závodní speciálu kategorie Moto GP. Agregát je v porovnání s letošním o 15 mm užší a o 2,5 kg lehčí. Došlo také ke zvýšení kompresního poměru (na 12,3:1).

:. Výfuk se konečně přesunul na bok. (Foto: Honda. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Inženýři od Hondy použili také nové duální kónické pružiny na sacích ventilech, přepracována byla také řídicí jednotka. Co to všechno znamená v praxi? V prvé řadě výkon 131 kW, který je k dispozici při 12 000 ot./min. Letošní Fireblade dosahoval maxima 126 kW. Honda zapracovala také na brzdách, které dodalo Tokico.