Škoda je i nadále nejprodávanější značkou na českém trhu, který zatím vykazuje celkem solidní nárůst patnácti procent. Škoda Auto však za devět měsíců tohoto roku prodala o 2573 vozidel méně, než tomu bylo za stejné období loňského roku. Proti tomu má největší nárůst prodejů Ford, jenž do září prodal o 2412 vozidel více (celkem 6295 vozů).

Škoda Auto však své prvenství jen tak neztratí. Jejích 35 676 zaregistrovaných nových vozidel je stále číslo, ke kterému mohou ostatní automobilky jen s úctou vzhlížet.

Pořadí značek dle prodaných osobních vozů I-IX 2007
Značka Vozů
Škoda 35 676
Ford 6295
Renault 5921
Volkswagen 5287
Peugeot 4947
Zdroj: SDA

Prodeje po třídách

Fabia, jejíž nová generace přišla na trh na jaře letošního roku, byla zároveň nejprodávanějším vozem ve třídě malých vozů. Ta je s podílem 44 procent nejrozšířenější na českém trhu. Za fabií následuje Ford Fusion s prodejem 2089 aut a Toyota Yaris, kterou si pořídilo 1991 zájemců. Nejprodávanějším mini vozem pak byl Fiat Panda s 1008 prodanými kusy, za ním pak je Chevrolet Spark s 971 vozy.

Prodeje vozidel I-IX 2007 podle jednotlivých tříd
Kategorie Kusů Podíl %
Mini 4897 4,96
Malé 43529 44,10
Nižší střední 14985 15,18
Střední 15964 16,17
Vyšší střední 2301 2,33
Luxusní 311 0,32
MPV 9969 10,10
Sportovní 760 0,77
Terénní 3238 3,28
Nezařazeno 2755 2,79
Zdroj: SDA

V nižší střední třídě vede Ford Focus s 1502 prodanými vozy, následuje Volkswagen Golf s prodejem 1476 aut a Citroën C4 s odbytem 1351 vozů. Ve střední třídě kraluje Škoda Octavia, kterou si vybralo 10 899 zájemců, následuje Volkswagen Passat s 1116 prodanými vozy a Ford Mondeo (427 aut), jehož nová generace přišla na trh v polovině roku.

Ve vyšší střední třídě je nejprodávanější další tuzemský model Škoda Superb s 1081 vozy. Superb tradičně následují Audi A6 a BMW 5. Velkých novinek se nedočkáme ani ve třídě luxusních vozů První tři příčky si mezi sebe rozdělily Mercedes-Benz S, Audi A8 a BMW 7.

Škoda Roomster ovládla s prodejem 3283 aut (a tedy třetinovým podílem ve třídě) i stále oblíbenější třídu velkoprostorových vozů MPV, zatímco mezi terénními automobily si nejlépe vedlo Hyundai Santa Fe (367 aut).

Na Slovensku také Škoda

Na Slovensku stále kraluje v prodejích nových osobních automobilů česká Škoda. Její podíl se ale rok od roku zmenšuje.

Prodeje osobních automobilů na Slovensku

Ten je nyní 21,99 procenta. Celkem za prvních devět měsíců zaregistrovala slovenská policie 59 303 nových osobních a malých nákladních aut, což bylo o 5,28 procenta více, než ve stejném období loni. Z celkového počtu bylo 13 042 škodovek.