Článek
Spotřeba, která se vejde do limitu 1 l na 100 km by měla být zajištěna maloobjemovým motorem 300 ccm, který bude spalovat naftu. Jeho výkon 8 kW není nic moc, ale bude prý stačit na maximální rychlost 120 km/h. To umožní velmi lehká karoserie z uhlíkového kompozitu, jež bude posazena na extrémně lehkém rámu, pravděpodobně z hliníkových profilů. Samozřejmě, že budou použity speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem, které dodá jeden z gigantů současného gumárenského průmyslu - pravděpodobně Michelin.
:. Koncept Volkswagen 1Litre Car (Foto: Volkswagen. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Nový vůz, který naváže na koncept, jenž byl dokonce funkčním prototypem a na zkušební trati dokázal spotřebovat pouze 0,89 l nafty na 100 km. Technicky je tedy na voze již mnoho uděláno, nyní se musí věci dát do pohybu tak, aby výroba tohoto vozu nebyla příliš nákladná.
:. Koncept Volkswagen 1Litre Car (Foto: Volkswagen. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Volkswagen ví, že vůz bude stát asi hodně, ale doba si žádá své a lidé už hledí na ekologii, i když je bude stát o něco víc. Dalším argumentem je snížení emisí CO2, které prosadila Evropská komise. Automobilky se tak musí hodně snažit, aby schválených 130 g/km dosáhly. Volkswagen s litrovou spotřebou by tak srazil průměrné emise značky hodně dolů, což by se mu jistě hodilo.