Návrh zatím není směrodatný, protože se o něm pouze jedná. Podle vyjádření komise je však velmi pravděpodobné, že bude schválen. Nasazení brzdového asistentu automobilky sice bude něco stát, ale "není to příliš drahé".

Co je brzdový asistent
Systém brzdového asistentu je schopný rozpoznat, kdy automobil nouzově brzdí. Pak následuje automatické natlakování brzdového okruhu maximálním tlakem a čelisti brzd se zcela sevřou.

Brusel ale kvůli tomuto zákonu bude patrně čelit kritice ze stran výrobců automobilů, kteří se dnes snaží co nejvíce zlevnit vozidla. Velká konkurence ze strany korejského, tureckého, indického a hlavně čínského autoprůmyslu je nutí při současných technických specifikacích uspořit každé euro.

Zavedením brzdového asistentu, nebo již dříve probíraného tlačítka nouzového volání by se automobil opět o něco prodražil. Největší potíže by s nasazením těchto systémů měli výrobci levných vozů, jako je i česká Škoda Auto.