Zmenšení objemu motoru zároveň s instalací přeplňování vede ke zvýšení účinnosti agregátů. To má za následek nižší výfukové emise. Na druhou stranu je třeba mít motor perfektně naladěn, protože jinak se emise dokonce nejen nesníží, ale dokonce se i mohou vlivem nesprávného hoření zvednout.

Dnes Saab nabízí motory od objemu 1,8 l výš (u modelu 9-3) a 1,9 l nahoru pro model 9-5. V budoucnu by se podle serveru 4Car měl základní agregát spokojit s objemem válců 1,4 l, který by však měl mít výkon jako současný dvoulitr. Navíc se motor prý dostane do skupiny vozů FlexiFuel, tedy těch, které dokáží spalovat biopalivo E85 nebo klasický benzín.

K podobným krokům už sáhnul koncern Volkswagen svým zavedením motorů TSI, také Peugeot nasazuje své přeplňované čtyřválce zkonstruované ve spolupráci s BMW a v budoucnu se rozšíří více i u konkurenčního Renaultu agregáty TCE.