Třílitrový turbodiesel je natolik žádaný, že v Německu tvoří osmdesát procent všech prodejů. Proto na tomto agregátu dochází k většímu vývoji, aby byli zákazníci stále spokojenější. Piezoelektrické vstřikovače a nejmodernější common rail jsou samozřejmostí, jenže bylo potřeba také trochu naladit výkonové křivky.

Nová úprava dovedla křivku výkonu na hodnotu 176 kW, což je o pouhých 5 kW více než je v současné verzi. Ovšem to hlavní se odehrálo na křivce točivého momentu. Maximum je totiž v hladině 550 N.m (tedy + 50 N.m) a 90 % všech newtonmetrů je přitom k dispozici v rozpětí 1500 až 3250 ot./min.

Stejně jako dnes zůstává k motoru přimontovaná převodovka typu Tiptronic (šestistupňová), která zaručuje dostatečně rychlé časy řazení. I díky ní je zrychlení z 0 na 100 km/h pokořeno za 8,5 s (dnes 9,1 s) a maximální rychlost je výrobcem určena na 216 km/h. Zůstala tedy nezměněna.