Ani ženevský autosalon, ani ten frankfurtský neukázaly to, co všechny zajímalo - skutečný výkon pětilitrového osmiválce. A přitom ten je celkem důležitý pro všechny ty, kteří přemýšlejí o novém silném voze. Koupit si BMW M3 (ale jen kupé) s 309 kW? Nebo raději Mercedes-Benz C63 AMG s 331 kW? Nebo si počkat na Lexus s výkonem...?

Lexus IS-F
Ženevský autosalon
Frankfurtský autosalon

Konec dohadům, japonský výrobce odtajnil výkonové parametry agregátu. Křivka výkonu má tak svůj vrchol na 311 kW při 5500 ot./min a točivý moment má maximální hodnotu 504 N.m. Je tedy vidět, že Lexus se nepustil do Mercedesu, ale jeho hlavními konkurenty zůstalo BMW a Audi RS4. Proklamovaných 400 koní bylo zvýšeno na 417, aby konkurence byla poražena. Bohužel jen o malý kousek, který je ve světě supervýkonných motorů téměř neznatelný. Nyní bude záležet na konstrikci agregátu, osmistupňové převodovce a především jízdních vlastnostech automobilu.

Ještě jedna pikantní zpráva vyplynula z tiskové zprávy Lexusu. V Japonsku, kde se očekává největší zájem o vůz, bude omezena maximální rychlost na 180 km/h.