Jak hodnotíte premiéru Fabie WRC v Německé rallye?

Rozdíly za špičkou nebyly v jistých měřených úsecích nijak dramatické. Výsledky na jednotlivých erzetách ukázalo, že určitě má potenciál. Nebýt chyby se špatnou volbou pneumatik na osmé a deváté erzetě, byl bych spokojen.

Kdy přesně vznikl nápad udělat nový soutěžní vůz?

Ta myšlenka je stará pět let. Hned, když jsme fabii viděli, bylo nám jasné, že to je soutěžák. Jenže je to hodně o penězích. Je problém dělat dva vozy WRC současně.

Zasahujete hodně do dění v týmu?

Pochopitelně. Oddělení Motorsportu je moje dítě. Mám právo ve volbě jezdců. Do technických záležitostí se nepletu, na to máme odborníky. A také se velmi blízce střetávám s rozpočtem. Není lehké ho obhájit.

Jak velkou částkou tým disponuje?

S příchodem Fabie WRC se rozpočet navýšil. Pokud chceme být konkurenceschopní a v roce 2005 bojovat o titul v mistrovství světa, bude třeba ho navýšit ještě o třetinu. Myslím, že momentálně jsme na čtyřiceti procentech špičkových týmů. Konkrétní čísla po mně nechtějte.

S financováním úzce souvisí možnost rozšíření šampionátu do Japonska a Mexika. Jste příznivcem této myšlenky?

Odvázaný z toho nejsem, protože zámořské soutěže jsou hodně drahé. Záleželo by na kombinaci závodů. Musela by se vyřešit logistika, aby navazovaly zaoceánské soutěže. Jenže poté by se zase kupříkladu tři měsíce v Evropě nejel žádný podnik šampionátu. Naše hlavní trhy jsou v Evropě, ale je třeba respektovat zájmy sponzorů.

Jakým způsobem piloty vybíráte?

Pavel Janeba, manažer týmu, připraví seznam. Volíme tak, aby jezdci byli schopni přispět k vývoji. Věk, úspěchy, výsledky, předchozí angažmá, to všechno rozhoduje.

Budou Auriol a Gardemeister pokračovat u Škody i v příští sezóně?

Je to záležitost zcela otevřená. Dobrých jezdců je relativně dost.

Jak jste spokojen s momentální dvojicí?

O Gardemeisterovi se říkalo, že často bourá, jenže u nás žádné auto nijak dramaticky nezlikvidoval. Před sezónou jsme angažovali Auriola, protože jsme potřebovali jezdce, který se bude podílet na vývoji, což naplňuje maximálně. Roman Kresta dostal šanci u Peugeotu, jeho loňské výsledky nás navíc nepřesvědčily a pozice testovacího jezdce, na kterou se přesunul Eriksson, se mu nelíbila.

Můžete prozradit, jaké záměry máte s Janem Kopeckým, jenž jezdí s podporou továrního týmu?

Počítáme s ním dlouhodobě, chceme si vychovat českého pilota. Vybrali jsme si ho, aby se stal plnohodnotným členem týmu. Předpoklad je tak za tři čtyři roky. V příští sezóně zřejmě pojede některé další soutěže mistrovství světa a dál bude pokračovat ve svém programu.

Kolik soutěží mistrovství světa během roku ještě navštívíte?

V minulé sezóně jsem byl na Kypru a v Německu. Tentokrát jsem zavítal až do Německa. Moc bych chtěl vidět vystoupení na šotolině ve Finsku, ale asi to nestihnu. Za takové situace bych se vydal do Británie na závěrečný podnik mistrovství. V příští sezóně bych rád jezdil častěji. Třeba už kvůli tomu, že můj zarputilý výraz může tým povzbudit k lepším výkonům.