Na tisícovku aut značky Porche na německých silnicích připadalo v minulém roce v průměru 2,4 ukradeného vozu. V absolutních číslech to bylo 222 vozů této legendární značky. Z každé tisícovky trabantů jich loni bylo v Německu ukradeno 2,1.

Ze statistiky, která odráží i skutečný zájem o jednotlivé značky automobilů, vychází východoněmecký "bakeliťák" velmi dobře. Pohříchu se však trabanty, jejichž výrobu automobilka ve Zwickau zastavila v roce 1991, stávají už jen sběratelskou značkou.

Rádi si nenechavci počíhají také na volkswageny "golfy", Audi a BMW X5. Mezi konkrétními typy se nejvíce kradl Volkswagen Golf IV R32 - krádež loni nahlásilo více než 13 z 1000 majitelů tohoto vozu.

Loňská statistika hlásila, že nejkradenějším vozem je Porsche Cayenne 4,5 a následuje ho BMW X5. To také potvrzuje obzvlášť nápadnou skutečnost, že se hojně kradou terénní automobily. Svaz pojišťoven upozorňuje, že jsou cíleně vyváženy do zemí, kde je potřebují kvůli špatnému stavu silnic. Kromě toho se prý zloději aut v poslední době hodně zlepšili i v technických znalostech a dovednostech, neboť se kradou i automobily s dobrým elektronickým zajištěním.

Nejkradenější jsou starší vozy

Největší riziko odcizení přitom existuje u automobilů, jež opustily výrobní linku před nejméně 12 lety. Zájem o starší automobily podle GDV vyplývá mimo jiné z nedostatku náhradních dílů.

Ze srovnání jednotlivých německých regionů se jako hlavní rejdiště zlodějů aut jeví Berlín. Z každé tisícovky osobních automobilů jich bylo loni v německé metropoli nahlášeno 2,1 jako ukradených. Kromě hlavního městě mizely osobní vozy nejčastěji v Hamburku a ve východoněmeckých spolkových zemích Braniborsko a Meklenbursko-Přední Pomořansko.

Naopak nejméně aut se "ztrácí" v bohatších západoněmeckých a jihoněmeckých spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko, Bádensko-Württembersko a Bavorsko, kde se ročně stane kořistí zlodějů jen 0,3 osobního vozu z 1000.

Celkově však GDV přinesla pozitivní bilanci. Vloni bylo v Německu ukradeno "jen" necelých 19 000 osobních automobilů, přičemž před deseti lety to ještě bylo více než 76 000.