Do výroby jde EVO X skutečně takové, jaké si je pamatujeme z výstav. Tvary velkosériového civilního modelu se sem promítly jen částečně, takže se můžeme těšit pohledem na velkou masku chladiče, dravé světlomety i ohromné blatníky.

Automobil dostal větší rozvor kol, ale přitom se zkrátil jeho poloměr otáčení. To by mělo přispět k větší stabilitě vozu a přitom zlepšit manévrovatelnost. Při pohledu z boku je jasné, že čelní převis je také proti deváté verzi tohoto vozu o něco kratší. Proto musela být přesunuta baterie do zavazadlového prostoru.

Automobil převzal ze svého předchůdce to nejlepší, co měl a ještě vše vylepšil. Podvozek známe: S-AWC (Super All Wheell Control) pohání všechna kola přes sofistikovaný systém, který rozděluje tok točivého momentu v závislosti nejen na jízdních podmínkách silnice, ale také podle přání řidiče. Ten může navolit na malém panelu tři polohy rozdělení výkonu - Tramac pro suchý a pevný povrch, Gravel u písku, šotoliny a všech sypkých materiálů a Snow pro zimní období. Nově je zde ale použitý vyspělejší aktivní centrální diferenciál ACD, systém omezování toku točivého momentu na zadním diferenciálu pro omezení vybočení zádě (AYC) nebo speciálně naladěný systém protiblokování kol ABS.

Nápravy byly převzaty z EVO IX, i když i zde byly nutné úpravy. Vinuté pružiny jsou nyní od firmy Eibach, Bilstein dodal tlumiče. Speciální dvoudílné kotouče brzd Brembo pak váží o 1,3 kg méně než předešlé.

Velký skok kupředu je však v oblasti motoru. Opět se jedná o řadový čtyřválec o objemu dva litry s přeplňováním a variabilním nastavením ventilů (systém DOHC). Hliníkový blok motoru, použití titan-aluminových částí turbodmychadla a další úpravy snížily hmotnost motoru o 12 kg proti předchůdci. Výkon motoru se vyšplhal na 216 kW a točivý moment 422 N.m při 3500 ot./min. Ačkoli agregát šel nahoru s výkonovými parametry, jeho spotřeba a především emise se snížily, takže splňuje i "tříhvězdičkové" japonské emisní limity.

Mitsubishi Lancer EVO X bude k dispozici ve dvou variantách - základní GSR a odlehčené GS. Ta základní bude mít možnost jak klasické pětistupňové manuální převodovky, tak již i avizované dvouspojkové převodovky (dnes u VW jako DSG) s extrémně krátkými časy změny převodů. Ta se však dostane na trh až na konci listopadu. Odlehčená verze GS nebude mít na zádi ohromné křídlo, dostane magnesiová kola, v interiéru chybí rádio a na voze je ještě několik úprav pro snížení hmotnosti.

Pro zájemce jsme připravili sérii tapet na plochu počítače o rozměrech 1024 x 768 px. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do nového okna v původní velikosti a následně si jej můžete stáhnout.