Vůz využívá zcela přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka nového modelu byla prodloužena na 4950 mm při zachování rozvoru 2850 mm. Výška se pohybuje mezi 1865 mm a 1910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1970 mm.

Vzhledově se nový Land Cruiser přiblížil zpátky verzi LC 100, což je jistě dobře.

Gigantický diesel i benzíňák

Nový Land Cruiser se bude dodávat se zcela novým dieselovým motorem 4,5 l D-4D V8 v kombinaci s novou 6rychlostní automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí i díky variabilnímu nastavení ventilů točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1600 až 2800 ot./min a disponuje výkonem 210 kW při 3600 ot./min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená čtyřprocentní zlepšení proti původnímu agregátu 4,2 TD L6, který je novým motorem nahrazen.

Model se bude dodávat i s vylepšeným zážehovým motorem 4,7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí krouticí moment 445 N.m při 3 400 ot./min a dosahuje výkonu 212 kW při 5400 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.

Elektroniky celý kopec

Také Land Cruiser již do sebe dávno nasadil moderní techniku, která se však v nové generaci ještě rozrostla. Ale nemusíme se obávat, že by čipy převzaly vládu nad vozem. Stále je to ten samý terénní gigant s rámem pod podlahou a mohutnými nápravami, které nerozhodí ani větší terénní překážka. (viz test Toyoty Land Cruiser 3.0d)

Vůbec poprvé se zde aplikuje systém Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu. Také se zde objeví aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC AVS)*, jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a rovněž zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení.

Velkou zajímavostí bude jistě kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS), který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě pomocí dvojice hydraulických řídicích válců. Tento systém však bude v nabídce jen v některých zemích. Zda se objeví i u nás zatím nevíme. Ale to co víme je to, že zcela určitě se můžeme těšit na nový centrální diferenciál Torsen s omezenou svorností, který by měl zlepšit průjezd terénem, ale především uklidnit vůz na silnici.

Kdy přijde?

Nový model disponuje bohatou výbavou bezpečnostních prvků, jako je např. protiblokovací brzdový systém ABS s rozdílným účinkem pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.

Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě. Model se v Japonsku začíná prodávat od dnešního dne, na evropských trzích bude prodej zahájen v prosinci 2007.