Představitelé značky by chtěli s vozem vyjet co nejdříve, jenže je tu jeden háček. Snaží se stlačit cenu co nejníže a jejich touhou je dostat jí až pod 5000 euro (tedy asi 140 000 Kč). Prezident Toyoty Katsuaki Watanabe však připustil, že v nejbližší době se asi jen tak výroba nespustí. Toyota by prý za tuto cenu dnes nedokázala zaručit takovou bezpečnost a kvalitu, jakou se dnes chlubí.

Přesto se Watanabe nehodlá projektu vzdát a toto velmi levné mikroauto chce dovést do konce. Podle něj není Toyota iQ "jako vstupní automobil segmentu vůbec špatný". Jenže jak to vypadá, tak design zatím převažuje nad technikou.

Toyota se tak bude muset ještě nějaký čas potýkat s technickým vývojem, což by se jí mohlo vymstít. Jestli na trh přijde levný Volkswagen UP!, objeví se další levné vozy vyráběné v Turecku, Indii a Číně a některá značka se rozhodne do mikroauta také investovat (tyto spekulace například obestírají korejské automobilky Hyundai či Kia, Renault už svůj záměr veřejně oznámil), bude Toyota až poslední v řadě.