Hlavní obsah

Představujeme čínské automobilky: Shuan Huang

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dnes nenajdete automobilku, která by byla více v médiích "propíraná". Ani prodej Fordu, Jaguaru a Land Roveru nemá takový ohlas jako značka Shuan Huang se spojenými kruhy v logu a názvu. O "slávu" se postaraly její tři vozy: UFO, CEO a Noble.

Článek

O automobilce není známo mnoho, sama toho na sebe moc neřekne. Sídlí v Shandongu a její výrobní program je tak omezený a kontroverzní, že představitelé značky o něm prozrazují málo.

Také už měli oplétačky s několika automobilkami, nejvíce však s Mercedes-Benzem. Ten se již před rokem zasadil o zastavení kopie Smartu ForTwo, která se připravovala k výrobě. Auto bylo německému výrobku podobné jako vejce vejci, což bylo přespříliš i pro čínské úředníky.

:. Shuan Huang Noble

Po roce se však scénář opakoval pod názvem Noble. Shuan Huang vůz připravili znovu, tentokrát jen s trochu změněnou tváří. Mercedes opět hrozí soudními žalobami, Shuan Huang zatím ale odmítá ustoupit s argumentem, že auto je možná podobné, nikoliv však stejné, a je to jejich výtvor.

Nechme však model Noble a věnujme se současné výrobě značky, která se bude dovážet i do České republiky.

CEO

Model Shuan Huang (v Evropě také jako Martin Motors) CEO je velké SUV, které má klasické tvary... Popravdě řečeno, asi nejvíce se podobá BMW X5 (především na zádi) a vpředu pak lehce připomíná kombinaci SUV od Toyoty a Hondy.

:. Shuan Huang CEO

Vůz s rozměry 4710 x 1870 x 1820 mm stojí na podvozku o rozvoru 2850 mm a rozchodu 1535 mm. Jako pohonná jednotka se používá zážehový čtyřválec s původem od Mitsubishi o objemu 2351 ccm. Výkon agregátu je 95 kW při 5250 ot./min, točivý moment pak dosahuje 190 N. m při 2500 ot./min. Kombinovaná spotřeba vozu je 10,5 l na 100 km.

Automobil bude na našem trhu nabízen ve třech úrovních výbavy, kdy základní nabízí dva airbagy, ABS, posilovač řízení, el. ovládání oken, imobilizér, aut. klimatizaci a další. Paket Luxus pak má v sobě kožené čalounění (podle prospektů je to kůže kombinovaná s velmi kvalitní imitací kůže), rádio s CD/MP3, 17" hliníkové ráfky a parkovací senzory. Prémiový paket pak přidá navíc el. nastavení polohy sedadla řidiče s vyhříváním a střešní okno.

Základní cena vozu je 739 000 Kč, Luxusní paket je o 50 000 dražší, o dalších šedesát tisíc pak Prémiový paket. V příplatkové výbavě je možnost přestavby na plyn, automatická převodovka a navigační systém.

UFO

Tohle není Toyota RAV4. Alespoň se o tom snaží přesvědčit zákazníky, kteří nechápavě vrtí hlavou nad modelem UFO. Podle nás je to ale do puntíku okopírovaná třídveřová Toyota, včetně interiéru. I zde je bohatá základní výbava (stejná jako u CEO), rozšířený luxusní paket pak v sobě zahrnuje navíc lakování zrcátek a centrální zamykání, prémiový paket zahrnuje jen parkovací zařízení s kamerou. Zajímavé na poříplatkové výbavě je, že se nespokojí jen s automatickou převodovkou, LPG, střešním oknem nebo navigací, ale za 54 000 Kč si může zákazník objednat i větší motor o objemu 2,4 l.

:. Shuan Huang UFO

Jinak jsou na výběr dva - 1,6 l (74 kW/134 N.m) a 2,0 l (95 kW/168 N.m). Jejich spotřeba by se měla pohybovat na úrovni 6,8 a 8,7 l na 100 km.

Základní cena vozu je 449 000 Kč, luxusní paket stojí 50 000 Kč, dvoulitr s luxusním paketem začíná na 539 000 Kč a za dalších 20 000 Kč je již zmíněný parkovací systém.

Reklama

Související články

Představujeme čínské automobilky: Haima

Možná to nevíte, ale Mazda vyrábí své automobily v Číně. Samozřejmě že ne všechny, ale pouze ty určené pro tamní trh. Jenže zde se jmenují Haima. Je to první...

Představujeme čínské automobilky: FAW

V minulém díle jsme představili automobilku Haima, která je vlastně Mazdou na čínském trhu. Vozy však pro Mazdu vyrábí velkopodnik FAW. Pojďme se podívat...

Představujeme čínské automobilky: Byd Auto

Tak pokud chcete poznat prototyp čínského kopírování fungujících značek, tak si pořádně prohlédněte znak značky Byd Auto. Je velmi podobný tomu od BMW, akorát...

Výběr článků

Načítám