Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se nicméně snížil o 0,7 procenta, protože nepatrný nárůst klíčové značky VW nevykompenzoval ojedinělý pokles poptávky po vozech české divize Škoda Auto a luxusní divize Audi.

Prodej francouzské automobily Renault se propadl dokonce o 8,6 procenta před uvedením nové verze modelu Laguna na trh. Odbyt její rumunské divize Dacia, jež vyrábí levné rodinné vozy Logan, se přitom zdvojnásobil.

Japonská společnost Nissan Motor, ve které Renault vlastní zhruba 44procentní podíl, zvýšila prodej v Evropě o více než devět procent. Podařilo se jí tak zvrátit prudký pokles poptávky z předchozích měsíců, píše agentura Reuters.

Dobře si v Evropě vedla rovněž největší americká automobilka General Motors. Prodej její německé divize Opel a britské divize Vauxhall stoupl o 8,4 procenta díky silné poptávce po malém voze Corsa.