Daviesův návrh, o kterém bude hlasovat výbor pro životní prostředí v září a plénum EP o měsíc později, je sice nezávazný, ale očekává se, že vyvolá jednotný odpor německých poslanců. Právě Německo občas čelí kritice za neomezenou maximální rychlost na některých úsecích dálnic, což má podle ekologů neblahý vliv na celkový objem emisí skleníkových plynů. Čím rychleji auto jede, tím více oxidu uhličitého vypouští.

Britský poslanec tvrdí, že není proti tomu, aby auta měla vysokou akceleraci. Rychlost je také jen jedním z kroků, které doporučuje. Na rozdíl od komise by dal automobilovému průmyslu více času na snížení emisí, ale přísnější limity. Do roku 2015 navrhuje limit 120 gramů na kilometr, a do roku 2020 pak 95 gramů.

Evropská komise v únoru navrhla v rámci boje s globálním oteplováním omezit emise u nových osobních aut na 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr do roku 2012. Komise kromě toho požaduje další snížení emisí až na 120 gramů Co2 dalšími kroky, například zaváděním biopaliv a zlepšením kvality dílů, které mají vliv na spotřebu paliva - pneumatik, klimatizace či řazení.

Legislativní návrh komise však stále není známý, počítá se s tím, že se objeví na konci letošního roku. Daviesův návrh ale žádný bezprostřední dopad mít nebude, přestože o něm bude hlasovat v říjnu celý parlament. Je totiž nezávazný.