Když v roce 2000 uvedla Toyota na trh model Prius, byl přijatý s velkými ovacemi od technicky zaměřených řidičů, ale mnoho lidí si vůz nekoupilo. Nedůvěra k průkopníkovi však postupně opadla a s nástupem dalších modelů (např. Lexus RX400h) se zvyšoval i počet zájemců o ekologické vozy. Za posledních 13 měsíců vzrostly celkové prodeje Toyoty v tomto segmentu o více než 50 %.

Nyní Toyota eviduje 101 235 prodaných hybridů. Pozici nejlépe prodávaného hybridního vozu si udržela Toyota Prius - první sériově vyráběný vůz s hybridním pohonem na světě.

Od roku 2000 se v Evropě prodalo více než 73 000 těchto vozů. Souhrnné prodeje hybridních vozů Lexus na evropských trzích nyní překračují cifru 27 tisíc jednotek, včetně modelu LS 600h představeného v červnu tohoto roku. Toyota očekává, že v roce 2007 dosáhne počet prodaných vozů s hybridním pohonem čísla 44 500 v rámci celkového ročního plánu prodeje vozů Toyota a Lexus ve výši 1,22 mil. jednotek.

V USA je po hybridech hlad

Ovšem Evropa hodně zaostává za Spojenými státy. Tam se prodávají hybridy v některých státech pomalu lépe, než klasická auta se spalovacím motorem. Tahounem je tradičně bohatá a přitom na snižování emisí zaměřená Kalifornie. Ta drží z celkového počtu 500 000 prodaných hybridů neuvěřitelný podíl 38,1 %.

Očekává se, že hybridní motory a elektromobily však ještě zdaleka nedosáhly svého vrcholu, který by měl přijít patrně za dva roky, kdy hybridní vozy budou mít už všechny domácí automobilky a samozřejmě největší zahraniční hráči na trhu jako je Toyota, Honda, Mercedes-Benz či BMW.