Kdo někdy jel s moderním mercedesem, ten jistě pochopil, že převodovka ve voze je opravdu kvalitní. Zvlášť se povedla poslední generace automatu 7G-Tronic. Jenže ten brzy nahradí osmistupňová převodovka a jak se zdá, bude k ní nasazen i dvouspojkový systém (jako DSG u VW). Tato převodovka však bude nasazena jen do velkých a luxusních vozů a ty menší potřebují něco zcela jiného.

Řady A, B a C totiž potřebují manuální převodovky, jenž by si dokázaly poradit s velkými motory, které mají velkou spotřebu. Mercedes se tak rozhoduje, zda pokračovat ve vývoji svých převodovek, nebo se spolehnout na specialisty a odebírat je od vnějšího dodavatele. V úvahu připadají firmy Getrag a ZF.

Ostatně ani zmiňovaná osmistupňová převodovka asi nebude ze 100 % "merceďácká". Již dnes se ví, že práve instalace dvou spojek by přinesla tolik problémů, že by je konstrukční kancelář asi nedokázala vyřešit, takže práci asi dostanou jmenované firmy.