Hlavní obsah

Euro NCAP: konečně slušná série testů

Crash testy v rámci nezávislého zkušebního ústavu Euro NCAP prošla čtveřice automobilů, o kterých lze říci, že jsou dostatečně bezpečné pro cestující. Snad jen Renault Twingo má malou vadu na kráse, ale to se u tak miniaturního vozu dalo předpokládat.

Článek

Kia cee´d

U korejského výrobce jistě mají velkou radost. Kia cee´d je totiž prvním vozem jejich značky, která dostala pětihvězdičkové ohodnocení v ochraně dospělých cestujících. Po nárazu do překážky zůstal prostor pro cestující neporušený, jen pedály se posunuly o 100 mm do prostoru pro cestující a tradičně byl vytýkán materiál přístrojové desky.

Boční náraz na kůl i na překážku zvládla Kia bez ztráty bodu a ochrana dětí je také velmi dobrá. Chyběly jen body za nedostatečné označení zapnutí/vypnutí airbagu spolujezdce a označení úchytů ISOFIX.

Při střetu s chodcem získala Kia průměrné hodnocení, tedy dvě hvězdičky ze čtyř.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Výsledky testů Euro NCAP (počet hvězdiček z max. možných) model ochrana posádky ochrana dětí ochrana chodců Kia cee´d 5/5 4/5 2/4 Peugeot 308 5/5 4/5 3/4 Fiat 500 5/5 3/5 2/4 Renault Twingo 4/5 - 2/4 Zdroj: Euro NCAP

Peugeot 308

Nový Peugeot 308 je z testované skupiny nejlepší. Posádka byla ochráněná velmi dobře a dokonce zde nebyla ani obligátní výtka na přístrojovou desku. Vůz dostal dobré ohodnocení i díky kolennímu airbagu a dostatečné vzdálenosti kolen spolujezdce od přístrojové desky.

Pětidveřový hatchback si poradil bez ztráty bodu i s bočním nárazem, ochrana dětí pak měla podobné výtky jako v případě Kie cee´d.

Peugeot 308 je ale z testované čtveřice asi nejvstřícnější k chodcům. Jeho střed kapoty a nárazník totiž představuje malé riziko při střetu s nimi a jen okraj u čelního skla je vysoce rizikový. Vůz zde získal tři hvězdičky ze čtyř.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Fiat 500

Staronová automobilová ikona se poprala s nárazy velmi přesvědčivě, za což jí náleží hodně vysoké ohodnocení. Při ochraně posádky dostala velmi slušné hodnocení a není nic co bylo vozu vytýkáno.

Největší problém byl ve voze nalezen v ochraně dětí, když osmnáctiměsíční dítě se při bočním nárazu dotklo jen okraje bočního airbagu. Opět se zde vytýkala nedostatečná čitelnost zapnutí/vypnutí airbagu u spolujezdce a špatné označení úchytů ISOFIX.

Nárazník vozu představuje pro chodce, s nimiž se vůz střetne, malé nebezpečí, ovšem krátká kapota je velmi nebezpečná. V tomto testu dostal vůz dvě hvězdičky ze čtyř.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Renault Twingo

U Renaultu Twingo při čelním nárazu představuje nebezpečí přístrojová deska, do které se zaboří kolena řidiče a spolucestujícího. Díky tomu byl vozu snížen bodový zisk a twingo tak dostalo čtyři hvězdičky z pěti.

Bodové ohodnocení za ochranu dětí tento vůz však nedostal. Na zadní sedadla díky malému prostoru nebylo možné umístit děti v předepsaném rozmístění, takže test nemohl být proveden.

Při srážce s chodcem si Twingo vedlo velmi podobně jako jeho italský soupeř. Nárazník je v pořádku, ale kapota představuje velmi velké riziko.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Reklama

Související články

Euro NCAP: dva testy SUV

Každý měsíc vycházejí nové výsledky nárazových testů automobilů. V poslední sérii se představily dva vozy kategorie malých SUV - Land Rover Freelander 2...

Euro NCAP: Mini a Peugeot 207CC

Sérii nárazových testů v nezávislé zkušebně Euro NCAP prošly v poslední várce dva vozy, které jsou určeny spíš pro zábavu, než pro rodinné využití. Nové Mini...

Výběr článků

Načítám