Z nově registrovaných aut připadá mírně větší podíl na zcela nová vozidla. Těch se zapsalo do centrálního registru 136 000; nově zapsaných ojetých aut z dovozu je 131 000. Podle SAP obnova vozového parku novými vozy výrazně pokulhává za zeměmi původní evropské patnáctky. Zatímco v ČR se letos podle odhadů obmění 3,3 procenta osobních aut, na západě je běžná osmiprocentní výměna.

Největší přírůstek zaznamenaly statistiky v prvním pololetí u osobních automobilů (109 000), které tvoří 63 procent všech registrovaných aut. Následují malá užitková vozidla, kterých přibylo 31 000 a motocykly, jejichž počet se zvýšil o 29 000 kusů. Naopak nejhůře jsou na tom autobusy (177), jejichž přírůstek zaostává i za traktory (1400).

Průměrný věk českého vozového parku byl k 30. červnu 2007 17,15 roku. U jednotlivých kategorií vozidel se však průměr značně liší. Nejmladší jsou dodávky a malá užitková vozidla, která mají v průměru 7,5 roku. Naopak nejstaršími pojízdnými exempláři se chlubí kategorie motocyklů a traktorů; průměrný věk prvních je 32,4 a druhých 27,8 roku.

Průměrné stáří osobních automobilů se mírně zvýšilo na 13,88 roku. "Za optimální průměrné stáří vozového parku osobních automobilů je přitom obecně považována hodnota v rozmezí osm až deset let," uvedl ředitel SAP Antonín Šípek. Podle něj je alarmující i stále rostoucí průměrný věk autobusů, který se nyní blíží k hranici 15 let.