Obě firmy ovládá stát. Čínská vláda podporuje podobná spojení v roztříštěném automobilovém průmyslu a doufá, že domácím výrobcům se tak podaří vytvořit konkurenceschopné modely.

Čína je druhým největším automobilovým trhem na světě a patří i k nejrychleji rostoucím. Prodeji však dominují zahraniční automobilky v čele s General Motors a Volkswagenem. Země má kolem 150 výrobců aut, většinou však malých a finančně slabých.

Prodej nových osobních aut v Číně loni stoupl o 37 procent na 3,8 miliónu. Celkových prodej aut, tedy včetně nákladních vozů a autobusů, vzrostl o 25,1 procenta na 7,2 miliónu.

Nanjing Auto je nejstarší automobilkou v Číně. Jejím partnerem v zemi je italský Fiat. Společnost také koupila britskou firmu MG Rover Group a loni začala vyrábět sportovní vůz MG. SAIC je místním partnerem GM a Volkswagenu. Mimo jiné také vyrábí vlastní značku Roewe, která vychází z modelů Rover 25 a 75.

Největší čínskou automobilkou je Chery Automobile. Na celkovém prodeji v Číně se loni podílela 8,3 procenta. Většina čínských výrobců má podle výzkumné agentury J.D. Power & Associates na domácím trhu podíl menší než jedno procento, napsala agentura AP.