Hlavní obsah

Test BMW G 650 Xmoto: x-krát větší radost

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S jednoválcovou novinkou G 650 X moto od BMW jsme si užili hlavně ve městě. Ale když už přijde na terén, dokáže i tady celkem dost.

Článek

Letos představil tradiční německý výrobce zbrusu novou řadu jednoválcových strojů. Kromě testovaného silničního Xmota se prodává ještě terénní Xchallenge a Xcountry, což je jakýmsi kompromisem mezi motardem a drsným endurem.

Krasavec

Z nových jednoválců se nám Xmoto líbilo nejvíc. Fešácká kapotáž, sedmnáctipalcová kola, výrazná oranžová barva... Na designu Xmota si dali v Německu záležet evidentně nejvíc. Však se taky bude prohánět hlavně po městě a tady přece musí udělat dojem.

:. Vzadu nás zaujal hlavně velký výfuk. (Foto: Martin Machala. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Na miniaturním přístrojovém štítu jsme toho moc nenašli. V podstatě jenom digitální rychloměr a dvě tlačítka, která měnila menu palubního počítače. Nechyběly samozřejmě ani kontrolky blikačů a neutrálu.

Jenomže i tohle málo dokázala spolehlivě zakrýt hadička vedoucí k přednímu kotouči. Když jsme se chtěli podívat, kolik zrovna jedeme, museli jsme se všemožně naklánět.

Moc jsme si neoblíbili ani sedačku. Ta už je od pohledu úzká a pohodlná taky zrovna není. Pro kratší cesty po městě to nevadí, když jsme se ale vydali na vyjížďku k vodě, museli jsme si dát pár zastávek. Na koupání jsme vyrazili sami, stupačky pro spolujezdkyni jsou totiž příplatkovou výbavou.

Jako z praku

Je to sice už hodně otřepaná fráze, k Xmotu se ale perfektně hodí. Takhle rychle jsme se s jednoválcem už dlouho nesvezli. Jak už to tak u podobných strojů bývá, jednička je kratší. Zátah na dvojku a trojku nás ale nejdřív trošku překvapil. Na tyhle věci se ale zvyká rychle. Za chvilku nám ve městě nikdo nestačil.

Ona je totiž tahle motorka nejenom rychlá, ale taky lehoučká. Výkon 39 kW při hmotnosti 147 kg bez náplní, to už je hezké. A jak se jednoválec lehce ovládá! Do města už nebude chtít nic jiného.

Párkrát nás pozlobilo řazení pětistupňové převodovky, hlavně jedničce se někdy nechtělo do práce.

Výborně si vedly brzdy, u testovaného motocyklu dokonce vybavené ABS.

Trochu dražší

Stroje značky BMW se nikdy neprodávaly lacino, ani BMW G 650 Xmoto nepořídíte za hubičku. Vzhledem ke kvalitám motorky ale není 257 900 Kč zas tak moc.

Technické údaje BMW G 650 Xmoto
Motorjednoválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilů2xOHC/4
Vrtání a zdvih100 x 83 mm
Zdvihový objem652 ccm
Největší výkon39 kW při 7000 ot./min
Točivý moment60 N.m při 5250 ot./min
Převodovkapětistupňová
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z270/245 mm
Brzdy/průměrkotoučové
Rozvor kol1500 mm
Výška sedla920 mm
Hmotnost (bez nápní)147 kg
Objem nádrže9,5 l
Nejvyšší rychlost170 km/h
Cena257 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hondy SH300i: malý, ale rychlý

Honda rozšířila svou nabídku skútrů o novinku SH300i. Tahle třístovka má všechno, co má takový skútr mít, takže jsme očekávali příjemné svezení.

Test Hondy CBR600RR: Jako břitva

Honda CBR600RR prošla pro letošek výraznou modernizací. Patří stále k nejlepším supersportům? Svezete se rádi hodně rychle, ale litry jsou na vás moc mohutné?...

Výběr článků

Načítám