Hlavní obsah

Test Suzuki Bandit 1250SA: hodný loupežník

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Už dlouho jsme nejezdili na motorce, která by nám tak rychle padla do ruky. Nový Bandit 1250SA je hodně povedený stroj.

Článek

Bandit je v produkci Suzuki stálice, které se dlouho vyhýbala výraznější modernizace. Letos ale přišla změna přímo revoluční.

Starý kabát

Novinka sice nemá se starým banditem společného skoro nic, moc poznat to ale není. Dokonce i "esko" s polokapotáží se loňskému provedení dost podobá. Proč však měnit tvary, na které si už motorkáři zvykli? A hlavně, Bandit nikdy nebyl kdovíjak výrazný stroj, za nímž by se chodci otáčeli. Aspoň se vám motorka hned tak neokouká.

Na přístrojovém štítu najdeme analogový otáčkoměr a digitální rychloměr. Chvilku jsme hledali kontrolku neutrálu, je totiž dost malinká.

Bandit je perfektně připraven i na cestování. Vzpřímenější poloha za řídítky, účinný štítek, pohodlná sedačka... Breptat nebude ani spolujezdec, který se může přidržovat rozměrných madel.

Pozor, voda!

Ještě loni se o chlazení pohonné jednotky Banditu staral vzduch s olejem, letos přebírá jejich úlohu voda. A to je u Banditu věc nevídaná. Minulý rok jsme taky museli sytič obsluhovat mechanicky. Ani to novinka nezná.

Bandit měl vždycky hodně vyznavačů, technika ale už pomalu nestíhala. U Suzuki se tak rozhodli pro radikální změnu a určitě udělali dobře. Zbrusu nová pohonná jednotka s objemem 1255 ccm banditu sedí jak ulitá. Výkon 72 kW vám nevyrazí dech, když je však potřeba, i Bandit umí solidně upalovat. Za všech okolností se ale pořád chová naprosto spořádaně. Motor nám zkrátka dělal jenom radost. Na vzduchem a olejem chlazenou klasiku jsme zapomněli po pár kilometrech.

Loni jsme se museli u velkého Bandita spokojit jenom s pětistupňovou převodovkou, letos jsme už řadili šestku.

Hlavně pohoda

Suzuki nikdy nechtělo mít z Bandita závodníka, který by se po hlavě vrhal do každé zatáčky. S ním se spíš vydáte na pohodovou projížďku. Pohodlný podvozek vás ale nenechá ve štychu ani v sérii zatáček.

Pochválit musíme brzdy. Testovaný model byl navíc vybaven ABS, které nám spolehlivě pomáhalo na mokru.

Přijatelná cena

Nejlevnějšího naháče Suzuki Bandit 1250 koupíte od 219 900 Kč. Model S vybavený polokapotáží přijde na 229 900 Kč, za Bandita s ABS si připlatíte ještě 20 000 Kč.

Technické údaje Suzuki Bandit 1250/S
Motorřadový čtyřválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilůDOHC/16
Vrtání a zdvih79 x 64 mm
Zdvihový objem1255 ccm
Největší výkon72 kW při 7500 ot./min
Točivý moment108 N.m při 3700 ot./min
Převodovkašestistupňová
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z130/124 mm
Brzdykotoučové
Rozvor kol1480 mm
Výška sedla785-805 mm
Vnější rozměry2135 x 790 x 1235 mm
Hmotnost (bez nápní)225 kg
Objem nádrže19 l
Cena219 900/229 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hondy SH300i: malý, ale rychlý

Honda rozšířila svou nabídku skútrů o novinku SH300i. Tahle třístovka má všechno, co má takový skútr mít, takže jsme očekávali příjemné svezení.

Test Hondy CBR600RR: Jako břitva

Honda CBR600RR prošla pro letošek výraznou modernizací. Patří stále k nejlepším supersportům? Svezete se rádi hodně rychle, ale litry jsou na vás moc mohutné?...

Výběr článků

Načítám