Článek
Bandit je v produkci Suzuki stálice, které se dlouho vyhýbala výraznější modernizace. Letos ale přišla změna přímo revoluční.
Starý kabát
Novinka sice nemá se starým banditem společného skoro nic, moc poznat to ale není. Dokonce i "esko" s polokapotáží se loňskému provedení dost podobá. Proč však měnit tvary, na které si už motorkáři zvykli? A hlavně, Bandit nikdy nebyl kdovíjak výrazný stroj, za nímž by se chodci otáčeli. Aspoň se vám motorka hned tak neokouká.
Na přístrojovém štítu najdeme analogový otáčkoměr a digitální rychloměr. Chvilku jsme hledali kontrolku neutrálu, je totiž dost malinká.
Bandit je perfektně připraven i na cestování. Vzpřímenější poloha za řídítky, účinný štítek, pohodlná sedačka... Breptat nebude ani spolujezdec, který se může přidržovat rozměrných madel.
Pozor, voda!
Ještě loni se o chlazení pohonné jednotky Banditu staral vzduch s olejem, letos přebírá jejich úlohu voda. A to je u Banditu věc nevídaná. Minulý rok jsme taky museli sytič obsluhovat mechanicky. Ani to novinka nezná.
Bandit měl vždycky hodně vyznavačů, technika ale už pomalu nestíhala. U Suzuki se tak rozhodli pro radikální změnu a určitě udělali dobře. Zbrusu nová pohonná jednotka s objemem 1255 ccm banditu sedí jak ulitá. Výkon 72 kW vám nevyrazí dech, když je však potřeba, i Bandit umí solidně upalovat. Za všech okolností se ale pořád chová naprosto spořádaně. Motor nám zkrátka dělal jenom radost. Na vzduchem a olejem chlazenou klasiku jsme zapomněli po pár kilometrech.
Loni jsme se museli u velkého Bandita spokojit jenom s pětistupňovou převodovkou, letos jsme už řadili šestku.
Hlavně pohoda
Suzuki nikdy nechtělo mít z Bandita závodníka, který by se po hlavě vrhal do každé zatáčky. S ním se spíš vydáte na pohodovou projížďku. Pohodlný podvozek vás ale nenechá ve štychu ani v sérii zatáček.
Pochválit musíme brzdy. Testovaný model byl navíc vybaven ABS, které nám spolehlivě pomáhalo na mokru.
Přijatelná cena
Nejlevnějšího naháče Suzuki Bandit 1250 koupíte od 219 900 Kč. Model S vybavený polokapotáží přijde na 229 900 Kč, za Bandita s ABS si připlatíte ještě 20 000 Kč.
Technické údaje Suzuki Bandit 1250/S | |
Motor | řadový čtyřválec |
Chlazení | kapalinou |
Rozvod/počet ventilů | DOHC/16 |
Vrtání a zdvih | 79 x 64 mm |
Zdvihový objem | 1255 ccm |
Největší výkon | 72 kW při 7500 ot./min |
Točivý moment | 108 N.m při 3700 ot./min |
Převodovka | šestistupňová |
Sekundární převod | řetězem |
Zdvihy kol P/Z | 130/124 mm |
Brzdy | kotoučové |
Rozvor kol | 1480 mm |
Výška sedla | 785-805 mm |
Vnější rozměry | 2135 x 790 x 1235 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 225 kg |
Objem nádrže | 19 l |
Cena | 219 900/229 900 Kč |