Nejdřív si zopakujeme, co dnes dvoulitr nabízí. Z objemu 1995 ccm dostane řidič na kola výkon 110 kW při 4000 ot./min a točivý moment 330 N.m při 2000 ot./min. Spotřeba vozu je 9,6/5,9/7,2 l na 100 km (město/mimo město, kombinace). Emisní hodnota CO2 je podle výrobce na 191 g/km.

Nový čtyřválec při stejném objemu dokáže mnohem víc. Především bude mít o 20 kW vyšší výkon a o 20 N.m vyšší točivý moment. Toho se dosáhlo zlepšením účinnosti motoru (například potažením povrchu válců speciálním materiálem snižujícím tření) a samozřejmě zlepšením spalovacího procesu.

Jak již bylo řečeno, vyšší výkon neznamená i vyšší spotřebu. Naopak. Nyní se v kombinovaném provozu má pohybovat na hranici 6,5 l na 100 km. Oxidu uhličitého pak motor vyprodukuje jen 172 g na kilometr jízdy.

Zlepšení vlastností však není dáno jen motorem, ale také převodovkou. K agregátu je totiž připojena nová šestistupňová manuální převodovka, která dokáže snížit spotřebu na dálnicích díky hodně rychloběžnému poslednímu stupni.