Čelní náraz

V tomto testu, kdy se vůz řítí rychlostí 64 km/h na deformovatelnou bariéru s přesahem 40 % se fabia ukázala jako velmi dobrý ochránce cestujících. V hodnocení Euro NCAP však stálo tradiční upozornění na tvrdé plasty přístrojové desky, které se mohou zranit nohy cestujících. Vůz dostal třináct ze šestnácti možných bodů.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Boční náraz

Zde byl kámen úrazu, který bude škodu asi hodně dlouho mrzet. Je to sice "prkotina", ale i ta se počítá. Při bočním nárazu sice všechny systémy fungovaly perfektně a posádka byla ochráněná, ale zámek dveří povolil do své druhé polohy (jako když špatně zabouchnete dveře - jsou sice zavřené, ale nedolehnou). Fabia tím ztratila ten jeden bod, který jí chyběl do součtu pěti hvězdiček.

Počet získaných hvězdiček z maximálních možných
Ochrana posádky 4/5
Ochrana dětí 3/5
Ochrana chodců 2/4

Ochrana dětí

Děti jsou ve Škodě Fabia ochráněny velmi dobře. Především sedačka umístěná proti směru jízdy byla naprosto bez chyb. Klasický sedák však nezadržel dítě při bočním nárazu tak, aby jeho tělo a především hlava nezačalo rotovat kolem osy. Fabia zde dostala tři hvězdičky z pěti.

Ochrana chodců

Za přední nárazník je třeba škodu Auto pochválit. Není zde jediné místo, které by výrazněji ohrožovalo nohy chodců. To s kapotou je to už horší. Střed sice ještě měkký je, ale kraje představují velké riziko.