Automobil bude nástupcem odlehčeného sportovního vozu F360 Challenge Stradale, který už má své roky odsloužené. Hlavní přednosti jsou ovšem stejné. Odlehčená karoserie bez příkras, ale s pořádnými aerodynamickými prvky, interiér bez komfortu a technika naladěná na ten nejvyšší výkon.

Auto zeštíhlelo o plných 100 kg, a to díky instalaci panelů kapoty z uhlíkového kompozitu či díky novým oknům z plastu. Samozřejmě, že uvnitř přišel vůz o všechny vycpávky, velké polstrování a pohodlná sedadla, která nahradily závodní skořepiny.

Vnější design byl uzpůsoben co nejlepšímu aerodynamickému obtékání a zátěži obou náprav. Například vzadu byl nainstalován ohromný difuzor, který urychluje a tím odsává zpod vozu velké množství vzduchu.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

To hlavní ale hledejme pod vnější slupkou. Motor je klasik - vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l. Ovšem výkon se posunul z 360 na 375 kW při zachovaných otáčkách 8500 ot./min.

Sportovnímu určení odpovídá i nová speciální převodovka, která dokázala zkrátit dobu řazení ze 150 na 60 milisekund! To se děje díky nové hydraulice a elektronice, které nabízejí několik módů. Pokud řidič nepotřebuje mít závodní časy a jen tak si zahřívá motor, může si dát pomalejší a výrazně komfortnější mód. Překousnutí jazyku si může nechat až na závod.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil má také upravený podvozek. Všechna kola jsou posazena na tvrdším odpružení, ale především spolupracují s kontrolou trakce. Ta je ovšem závislá na novém chytrém diferenciálu E-Diff a trakčním stabilizátoru F1-Trac.

Vůz si budete moci poprvé prohlédnout na podzimním frankfurtském autosalounu, kde jej odhalí sám velmistr Michael Schumacher.