Firma Byd Auto je poněkud specifická v tom, že vlastně výroba automobilů je podružná. Prvním vozem tohoto výrobce bylo převzaté Suzuki Alto, jenž se nabízelo pod jménem Qinchuan QCJ 7080.

Jenže v roce 2003 se firma obrátila naruby. Koupila jí totiž firma BYD Company Limited, která se zabývá výrobou akumulátorů do telefonů. Ta sice patřila do většího uskupení Byd, ale majoritním vlastníkem se stala až po třech letech, kdy nasadila svou první baterii do mobilů Nokia. Kooperace s tímto finským výrobcem jí vynesla tolik peněz, že původně dceřiná společnost si mohla koupit svou mateřskou filiálku a také podnik na výrobu aut.

Ale zpátky k automobilům. V roce 2001 byl představen model Flyer. Ten je následovníkem modelu F3, jenž je v nabídce dodnes. Jedná se o klasický sedan s konzervativní technikou, jenž v průběhu let dostal jen jedinkrát facelift.

Zatím nejnovějším modelem je F6, sedan střední třídy s hodně netradičním designem předních světlometů.

:. Byd F8

Pokud ovšem budeme mluvit o automobilce Byd, musíme se zmínit o automobilu z názvem F8, který zatím není v nabídce a ukázal se jen na několika autosalonech. Tento jejich první roadster se zcela nepokrytě nechal inspirovat vozem Mercedes-Benz CLK, od nějž převzal téměř kompletní karoserii včetně světlometů a systému sklápění střechy. Zatím se však do výroby nedostal a možná s ním bude problém, protože v dnešní Číně již německý výrobce podniká a mohl by Byd žalovat.

Ještě o jedné důležité součásti Bydu bychom se měli zmínit. Vlastník specializovaný na akumulátory se samozřejmě chce prosadit i do automobilového průmyslu. V nabídce tak je i elektromobil F3e a na šanghajském autosalonu byl představen koncept velkoprostorového elektromobilu Byd-et.

:. Byd-et