Postavené je na podvozku Nissanu Qashqai [přečtěte si test] a i karoserie je zcela nová. Prosti minulé generaci je o 17,5 cm delší.

Paleta motorizací nabízí dvě zážehové (2,0 l a 2,5 l) a dvě vznětové pohonné jednotky (2,0 l s výkony 150 nebo 173 k). Zážehové motory se standardně  kombinují s manuální šestistupňovou převodovkou, k dispozici je rovněž  variátor CVT a  vůbec poprvé je v nabídce automatická převodovka ve spojení se vznětovým motorem.

Duší nového X-trailu je elektronicky řízený systém pohonu všech kol ALL MODE 4x4-i. Ten spolupracuje se dvěma dalšími elektronickými systémy pro lepší ovládání vozu při sjíždění strmých svahů (DDS) nebo při rozjezdu do kopce (USS). Více informací si můžete přečíst v našem představení modelu. [celá zpráva]

Cena verze s dvoulitrovým benzinovým motorem v základní výbavě činí 755 000 Kč s dieselovým motorem je to 799 000. Největší zážehový agregát o objemu 2,5 l přijde v základu na 950 000 Kč včetně DPH. Nový X-trail je samozřejmě homologován i v kategorii N1, tzn. s možností odpočtu DPH.