Vůz má nabídnout klasické tvary ve spojení s velmi nízkou hmotností karoserie. Navíc bude k dispozici větší zavazadlový prostor o objemu 370 litrů, i když tento parametr v dané kategorii vozů asi není nejdůležitější.

Možná, že se vám bude zdát nová karoserie tím nejzajímavějším na voze, ale to jste ještě neslyšeli o tom, co se stane pod kapotou. Tam totiž bude nasazen děsivě výkonný řadový šestiválec, který je vybaven technologií dvojitého přeplňování Twin Turbo, vysokotlakým přímým vstřikováním High Precission Injection a celohliníkovou konstrukcí. BMW 135i Coupé s ním má výkon 225 kW z objemu 2979 ccm, což mu zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m, který je k dispozici zajímavém rozpětí otáček 1300 až 5000 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí podle tabulek 9,2 l/100 km.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Jenže ani to není všechno. V nabídce je i BMW 123d Coupé. To je vybaveno zcela novým vznětovým přeplňovaným čtyřválcem s technologií Variable Twin Turbo. Má zdvihový objem 1995 ccm a produkuje nejvyšší výkon 150 kW. Nový vznětový motor propůjčuje vozu BMW 123d Coupé nejvyšší rychlost 238 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,0 s.

Něco pro ekology

Všechna provedení BMW řady 1 jsou na evropských trzích vybavena systémem rekuperace kinetické energie s aktivním řízením alternátoru. Výjimkou není ani nové BMW řady 1 Coupé, které nabíjí svůj akumulátor pouze v okamžiku zpomalování nebo brzdění. Jinak je ve většině případů alternátor elektricky odpojen, čímž nijak nezatěžuje motor v okamžicích, kdy je pod zatížením.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

U modelů vybavených čtyřválcovými motory a manuální převodovkou je standardní výbavou funkce Auto Start Stop, která snižuje spotřebu paliva zejména při jízdách po městě. Při zastavení například na semaforech samočinně vypíná motor, aby jej před rozjezdem opět nastartovala.

Nový diferenciál

Nové BMW řady 1 Coupé má typickou koncepci s motorem podélně uloženým vpředu a s pohonem zadních kol. Proto musí být na zadní nápravě slušný diferenciál, který dokáže splnit to otřepané heslo o rychlejším podvozku, než je motor. Nový diferenciál je dvojitý šnek s kuličkovými ložisky, který má nižší provozní teplotu, která navíc dosáhne díky menšímu množství oleje rychleji. Proto má menší velikost a schopnost přenášet až o 10 procent větší síly.

BMW 135i Coupé a BMW 123d Coupé i v režimu vypnutého stabilizačního systému DSC mají aktivní funkci s účinkem elektronického závěru diferenciálu, která přibrzdí kolo, jež se ve výjezdech ze zatáček protáčí. Tím se jeho síla přenáší na kolo s větší trakcí.