Mazda 2 přijede na český trh s karoserií, která je kratší a lehčí než u současné (tedy odcházející) generace. Pří zkrácení délky o 3 cm (celkem 3885 mm) se snížila hmotnost pod jednu tunu. Uspořilo se tedy přes 100 kg materiálu.

Rozvor 2,49 m zůstal zachován, interiér tedy nabízí celkem slušný prostor, přičemž zavazadelník má objem 250 l. Výška nad hlavami vpředu činí slušných 1004 mm, vzadu 959 mm, šířka ve výšce ramen vpředu 1340 mm, vzadu pak 1300 mm.

Rozměry Mazdy2 (v mm)
Délka 3885
Výška 1475
Šířka 1695
Rozvor 2490
Rozchod vpředu/vzadu 1475/1465

Mazda2 bude mít po uvedení na trh dva zážehové motory o objemech 1,3 a 1,5 l. Menší z nich je pak nabízen ve dvou výkonových verzích (viz tabulka). Oba zážehové motory dostaly systém sekvenčního časování ventilů S-VT (Sequential Valve Timing) a mají optimalizované časování výfukových ventilů. Nový motor o objemu 1,5 l má kromě toho ještě variabilní sací potrubí VIS (Variable Induction System), které zlepšuje průběh točivého momentu.

O něco později nabídku pohonných jednotek v Evropě obohatí trbodiesel řady MZ-CD o objemu 1,4 l.

Technická data motorů
  MZR 1.3 MZR 1.3 MZR 1.5
Zdvih. objem (ccm) 1348 1348 1498
Kompresní poměr 10,0:1 10,0:1 10,0:1
Výkon (kW) při ot./min 55/6000 63/6000 76/6000
Toč. moment (N.m) při ot./min 121/3500 122/3500 137/4000

Automobil stojí na klasické koncepci náprav. Vpředu najdeme osvědčené zavěšení typu McPherson, vzadu pak vlečená ramena s torzní příčkou. Všechny verze budou mít na zadních kolech pouze bubnové brzdy, což však vzhledem k váze může stačit.

Vůz bude vybaven elektrickým posilovačem řízení, dostane ABS, EBD a brzdový asistent v základní výbavě, ale v ceníku najdeme i ESP či protiprokluz. K výbavě mimo jiné patří 15" nebo 16" hliníková kola, manuální nebo automatická klimatizace, elektrické ovládání předních i zadních oken, mlhová světla, automatická aktivace světlometů, vyhřívání sedadel, kůží obšitý volant či bezklíčový systém Smart Card.

Vůz bude na českém trhu na podzim tohoto roku.