Testy autoklubu ADAC mají jinou metodiku než má Euro NCAP, takže je nelze spojovat. Na druhou stranu se k sobě velmi blíží a lze tedy ADAC (i když testy nejsou homologovány pro oficiální výsledky) brát jako dobrou orientační hodnotu.

Briliance BS6 byl zkoušen jak při nárazu do překážky s přesazením v rychlosti 64 km/h, tak i v rámci bočního střetu. V obou případech automobil naprosto propadl a jeho bezpečnost lze srovnávat přibližně se starým prorezlým favoritem.

Při čelním nárazu se pedálová skupina posunula o neuvěřitelných 31 cm do prostoru posádky. Jenže to není nic s tím, že na přístrojové desce byl zaznamenán posun 20 cm! Následkem toho se pohnul i volant, který atakoval řidičovu hlavu a airbag pak vystřelil zcela mimo své pole působnosti.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Ostré úlomky z přístrojové desky zaplnily celý interiér, nohy cestujících se zabořily jejích do tvrdých plastů a řidič byl zcela zaklíněn ve svém prostoru, takže by jej museli vystříhávat ven ze sedačky. Ostatně na motorové nůžky by přišla řada už tehdy, kdyby se musely otevřít dveře. Ty se totiž zaklínily do zámku, když se karoserie za A sloupkem zlomila.

Boční náraz nedopadl pro automobil vůbec dobře. Při nárazu se posunul práh do prostoru cestujících, kde atakoval uložení sedadel. Velmi nebezpečné byly nevypolstrované střední sloupky, jež zranily řidiče.

Není první

ADAC již jednou testoval čínský automobil s velmi podobným výsledkem. Vůz Landwind možná dopadl ještě o něco hůř. Řidiče vozu udeřil sloupek řízení do čela, když se při nárazu vysunul až ke střeše, ruka figuríny se dostala mezi dveře a sloupek karoserie, hrudník byl rozdrcen přístrojovou deskou a kolena se zarazila hluboko do přístrojové desky.

:. Automobil Landwind při crashtestu ADAC (Foto: ADAC. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Landwind tehdy měl plány prodávat v Holandsku své vozy ve velkém, ale po testu se stáhl a po roce přišel s prohlášením, že ADAC testoval špatný vůz. V Evropě se totiž prý má prodávat automobil, který bude mít v přední části instalovanou trubkovou výztuhu. Byl proveden test na inovovaném modelu u společnosti Euro NCAP, kde by vůz mohl být připuštěn do provozu. Od té doby se však Landwind na evropském trhu neobjevil.