Zatímco u klasických motorů se sání vzduchu řídí pomocí škrtící klapky, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepřetržitou regulací zdvihu sacích ventilů a jejich časováním při otvírání a zavírání.  Tím lze dosahovat vysoké dopravní účinnosti, která je potřebná pro celkovou účinnost motoru. Samozřejmě, že také účinnost spalování směsi se zvyšuje nad obvyklou míru klasicky ovládanémo motoru.

Toyota propaguje svůj Valvetronic několika čísly - účinnost spalování vzroste asi o 5 % až 10 % (podle jízdních podmínek), snižuje emise CO2, zvyšuje výkon o cca 10 % a zlepšuje se rovněž akcelerační odezva. TMC plánuje v nejbližší době zavedení systému Valvematic, a to u nového modelu vybaveného zážehovým motorem o objemu 2,0 l. Jako první jej však dostanou japonské minivany Noah a Voxy.

Že už to znáte?

Jistě si teď říkáte, že tohle není žádný nový systém. Vždyť už dávno jej používá BMW pod značkou Valvetronic. Jenže Toyota změnila systém ovládání vačkových hřídelů. Podle japonského serveru Tech-On! je rozdíl v tom, že Valvetronic nastavuje sací vačku do pozice pomocí excentru, Valvematic operuje s druhou vačkou měnící zdvih ventilů. Který systém bude jednodušší zatím podle jediného obrázku říct nedokážeme.