Hlavní obsah

První nabídka za Jaguar - tři miliardy liber

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Jak to tak vypadá, Ford se kompletně zbaví celé luxusní divize Premier Automotive Group (PAG). Sám zvažuje prodej švédského Volva, nyní přišla nabídka na koupi Jaguaru a Land Roveru. První informace hovoří o nabídce tří miliard liber, tedy asi o 126 miliardách korun.

Článek

Investiční společnost Alchemy Partners se chystá předložit americké automobilové skupině Ford nabídku na odkoupení jejích luxusních britských značek Jaguar a Land Rover. Nabídka by měla znít až na tři miliardy liber (126 miliard korun), napsalo londýnské periodikum City A.M.

V rozhovoru pro list řekl manager Alchemy Jon Moulton, že "firma se opravdu velmi zajímá o koupi Jaguaru a Land Roveru". "Jaguar a Land Rover v posledních letech vylepšily svou kvalitu a my bychom se chtěli zaměřit na zmenšení produkce při zvýšení zisku a jména značky," řekl Moulton. Luxusní divize Fordu však má údajně i jiné možné zájemce, například francouzský Renault.

Vyjednává i Fiat

Ještě zajímavější je zpráva o vyjednávání Fordu a Fiatu na prodeji Jaguaru a Land Roveru. Sergio Marchionne, hlava italského podniku a Lewis Booth, šéf PAG, se prý sešli již na konci května a vyjednávali o případném odkoupení této části Fordu. Ani jedna strana se však k této věci nechtěla veřejně vyjadřovat a snad prý vydá tiskové prohlášení ještě dnes.

Ford zvažuje prodej své divize Premier Automotive Group (PAG), kam vedle Jaguaru a Land Roveru patří švédská značka Volvo. Podle City A.M. si k tomu americká firma již najala jako poradce investiční banky Goldman Sachs a Morgan Stanley.

Dalšími možnými zájemci o PAG jsou podle City A.M. Renault nebo podnikatel Dave Richards, pod jehož vedením koupilo konsorcium podporované z Kuvajtu letos v březnu od Fordu značku Aston Martin. [celá zpráva] Dalším pravděpodobným uchazečem je David James, který koupil od automobilky DaimlerChrysler práva na výrobu malých vozů Smart.

Ford má velké problémy

Automobilka Ford přistoupila k tomuto velkému výprodeji značek proto, že sama jako značka, tak i jako koncern má velké finanční problémy. Největší starosti jí dělal Jaguar, který už několik let vykazuje ztrátové výsledky. Firma z Coventry se potýká s kvalitou výroby, úbytkem zákazníků, kteří mají v průměru velmi vysoký věk a s extrémními náklady na výrobu.

Ovšem ani sám Ford na tom není nejlépe. Po odchodu Billa Forda z čela firmy [celá zpráva] se nový šéf Allan Mulally pořádně opřel do restrukturalizace. Místo plánovaného propuštění 4000 pracovníků zruší do příštího roku až 14 000 pracovních míst, prodal Aston Martin a v prodeji pokračuje.

Snaží se tak Ford vytáhnout z extrémní ztráty, která se odvíjí od nezájmu amerických zákazníků kupovat jejich vozy. Ford F-150 je sice stále nejprodávanější pick-up, ale i výroba tohoto vozu musela být na nějaký čas přerušena pro nezájem. [celá zpráva]

"Velká trojka", jak se v USA říká triumvirátu výrobců automobilů Ford-Chrysler-GM, má stále menší podíl prodaných vozů na tamním trhu. Loni to bylo jen slabě nad 50 %, letos se očekává, že Američané si koupí víc japonských, korejských a evropských značek než amerických.

Reklama

Související témata:

Související články

Ztráty amerického Fordu rostou

Automobilka Ford utrpěla v prvních třech měsících letošního roku ztráty ve výši 1,19 miliardy dolaru, přitom ještě loni v témže období vydělala 1,2 miliardy....

Ford má smělé plány v propouštění

Americký automobilový koncern Ford Motor Co. předpokládá, že do konce příštího roku zruší 22 až 24 tisíc hodinově placených míst. Napsal to v sobotu list...

Výběr článků

Načítám